X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 173
تاریخ ثبت : دوشنبه, 31 مرداد,1401 | 08:07 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 31 مرداد,1401 | 07:52 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 31 مرداد,1401 | 08:43 ق.ظ

آلمان ۶ هزار پناهجو را اخراج کرد

  • آلمان ۶ هزار پناهجو را اخراج کرد
حدود ۶۲۰۰ پناهجو نیمه نخست سال جاری میلادی از آلمان اخراج شدند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دولت آلمان اعلام کرد که طی شش ماه نخست سال جاری میلادی ۲۰۲۲، ۶ هزار و ۱۹۸ پناهجو را به کشورشان برگردانده شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دویچه وله، مقاصد اصلی استرداد این پناهجویان مقدونیه شمالی ۴۵۴ پناهجو، آلبانی ۴۰۲ پناهجو و گرجستان ۳۹۷ پناهجو، بوده‌ است.

همچنین ۲۳۰ پناهجوی اهل ترکیه در پی رد درخواست پناهندگی‌شان از آلمان به کشورشان بازگردانده شده‌اند. یک هزار و ۸۲۶ درخواست‌کننده پناهندگی نیز در چارچوب مقرارت پناهندگی دوبلین به کشوری دیگر از اتحادیه اروپا که نخست وارد آنجا شده بودند، از آلمان مسترد شده‌اند.

مقامات آلمان همچنین اعلام کردند که طی شش ماه نخست سال جاری ۳۵ متقاضی را در قالب ۱۱ "مینی‌ چارتر هوایی" از آلمان به کشورشان یا به کشوری دیگر در اتحادیه اروپا بازگردانده‌اند. هزینه این گونه پروازها، در بین ماه‌های ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی بالغ بر ۵۸۰ هزار یورو بوده است.

این در حالیست که فراکسیون حزب چپ‌های آلمان از بکارگیری "مینی‌چارتر هوایی" انتقاد کرد و گفت: «این باورکردنی نیست که دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی چه هزینه‌ای را متحمل می‌شوند تا استرداد پناهجویان را عملی سازند.»

از میان ۶۴۸هزار مورد درخواست پناهندگی، حدود ۲۳هزار و ۶۰۰ درخواست‌دهنده نوجوانان و کودکان بدون همراه بوده‌اند که این رقم یک سوم بیش از سال ۲۰۲۰ بوده است. حدود ۷۰درصد پناهجویان مرد بوده‌ و سن نیمی از درخواست‌دهندگان میان ۱۸ تا ۳۵ سال بوده است.

ارسال نظر: