X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 183
تاریخ ثبت : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 02:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 01:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 02:06 ب.ظ

نرخ خودکشی در زندان‌های فرانسه ۶ برابر بیشتر از خارج از زندان است

  • نرخ خودکشی در زندان‌های فرانسه ۶ برابر بیشتر از خارج از زندان است
خودکشی زندانیان در فرانسه به چالشی جدی برای زندان‌های این کشور تبدیل شده است.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مشکلات روانی، ازدحام جمعیت و ناکارآمدی اقدام‌های مقام‌های دولتی در زندان‌های فرانسه سبب شده تا شمار خودکشی زندانیان در زندان‌های این کشور در روندی صعودی قرار بگیرد.

بر اساس گزارش سی نیوز، از ماه می سال جاری میلادی تاکنون، ۶ زندانی در بازداشتگاه «نانت» خودکشی کردند؛ در ماه جاری نیز طی سه روز دو زندانی در این بازداشتگاه دست به خودکشی زدند.

کارشناسان دلیل روند رو به رشد خودکشی زندانیان در این زندان را مشکلات روانی زندانیان و بی توجهی مقام‌های مربوطه می‎دانند.

«فیگارو» پیشتر در گزارشی به نقل از وزارت دادگستری اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۱، در زندان‌های فرانسه ۱۲۲ نفر جان خود را بر اثر خودکشی از دست دادند.

رقم مذکور نشان دهنده رشد شمار خودکشی‌ها در زندان‌های فرانسه در سال‌های اخیر است؛ چراکه ۱۱۱ زندانی در سال ۲۰۲۰ و ۱۱۴ زندانی در سال ۲۰۱۹ در زندان های فرانسه خودکشی کرده بودند.

نرخ خودکشی در زندان‌های فرانسه ۶ برابر بیشتر از نرخ خودکشی در جمعیت عمومی در این کشور است.

ضمن این که به گزارش « observatoire»، نرخ خودکشی در زندان‌های فرانسه از نرخ خودکشی در زندان‌های اتریش، آلمان و دانمارک بالاتر است. نکته مهم این که آمار ارائه شده توسط زندان‌های فرانسه در مورد شمار زندانیانی که خودکشی کرده اند، شامل خودکشی زندانیان در دوران مرخصی نمی‌شود.

با وجود این، براساس آمار موجود باید گفت که میانگین نرخ خودکشی در زندان‌های فرانسه سالانه ۱.۷ زندانی به ازای هر هزار زندانی است؛ هرچند در برخی از زندان‌ها این نرخ به بیش از ۳ زندانی به ازای هر هزار زندانی می‌رسد.

از مهم ترین دلایل اقدام زندانیان برای خودکشی می‎توان به مشکلات روانی، عدم تامین امنیت در زندان‌ها و ازدحام جمعیت در زندان اشاره کرد.

برچسب ها: زندان, فرانسه, خودکشی
ارسال نظر: