X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 136
تاریخ ثبت : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 11:39 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 11:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 11:39 ق.ظ

اعتصاب کارکنان مترو در انگلیس/ نقض حقوق کارگران

  • اعتصاب کارکنان مترو در انگلیس/ نقض حقوق کارگران

ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش راهبری، تعمیرات و ماموران دریافت بلیت در حالیکه مذاکرات آنها با دولت برای دستمزد بهتر و شرایط بهتر کاری به نتیجه نرسید، اعتصاب کردند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، اعتصاب در شبکه حمل و نقل ریلی، انگلیس را دچار اختلال کرد و سبب بی نظمی‌هایی در این بخش شد.

 

ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش راهبری، تعمیرات و ماموران دریافت بلیت در حالیکه مذاکرات آن‌ها با دولت برای دستمزد بهتر و شرایط بهتر کاری به نتیجه نرسید دست به اعتصاب زدند.
 

یکی از شهروندان گفت: ما از این وضعیت ناراحت شده ایم و باید با آنها به روشی برابر رفتار شود. شهروند دیگری اظهارداشت: من از کارگرانی که در اعتصاب بسر می‌برند، حمایت می‌کنم.

بسیاری از کارکنان بخش حمل و نقل ریلی اغلب در ساعات شلوغ و محیطی نامناسب کار می‌کنند و در سه سال گذشته شاهد افزایش دستمزد خود نبوده اند. درحالیکه انتظار می‌رود نرخ تورم در سال آینده از ۱۳ درصد عبور کند، اما مذاکرات آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

دولت محافظه کار خواستار افزایش دستمزد‌ها کمتر از نرخ تورم شده و اتحادیه‌هایی که این اعتصاب را سازماندهی کرده اند به باج خواهی متهم کرده است. با وجود این، حمایت عمومی از این اعتصاب در حال افزایش است.

شهروند دیگری در این رابطه می گوید: من کاملا از اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل ریلی حمایت می‌کنم. آن‌ها مدتهاست که شاهد افزایش ناچیز دستمزد‌های خود هستند. پرداخت‌های آن‌ها اخیرا متوقف شده است. پیشنهاد ارائه شده در این رابطه بسیار کمتر از نرخ تورم است.

لیز تراس از نامزد‌های امیدوار به رسیدن به مقام نخست وزیری انگلیس خواهان محدود کردن توانایی کارکنان بخش خدمات عمومی برای روی آوردن به اعتصاب شده است.

میک لینچ، دبیر کل اتحادیه سراسری کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل انگلیس: لیز تراس به دنبال از بین بردن حقوق بشر و توانایی‌های دموکراتیک مردم برای بیان نظر خود از طریق اتحادیه‌های تجاری و صنعتی است. این یکی از ستون‌های دموکراسی ما است. این تنها رژیم‌های سرکوبگر هستند که از اعتصاب مردم جلوگیری می‌کنند و از ابراز نظر آن‌ها و ایجاد توازن مجدد قدرت در محیط کاری از طریق اتحادیه هایشان جلوگیری می‌کنند.

حزب مخالف دولت انگلیس یعنی حزب کارگر هم که بودجه خود را از چندین اتحادیه دریافت می‌کند به خاطر حمایت نکردن از این اعتصاب تحت انتقاد شدید واقع شده است. اعتصاب حمل و نقل ریلی در لندن که حمل و نقل زیرزمینی و روزمینی لندن را شامل می‌شد سبب ایجاد موجی از اعتصاب در آینده در میان معلمان، کارکنان بخش بهداشت و حتی وکلای دادگستری شده است.

آن‌ها به دنبال برنامه ریزی برای اعتصاب خود در آینده هستند. به نظر می‌رسد نارضایتی‌های بیشتر در انگلیس در پیش رو باشد. احتمال اعتصاب عمومی هم اکنون بیش از هر زمان دیگری بیشتر است. با اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل ریلی این نارضایتی در حال گسترش است.

 

ارسال نظر: