X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 141
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 مرداد,1401 | 02:30 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 مرداد,1401 | 02:25 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 مرداد,1401 | 02:31 ب.ظ

هراس دولت انگلیس از اعتراض‌ها درباره خون‌های آلوده

  • هراس دولت انگلیس از اعتراض‌ها درباره خون‌های آلوده
دولت انگلیس از اقدام‌های مختلفی استفاده می‌کند تا بر موضوع اعتراض قربانیان دریافت خون آلوده در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ سرپوش بگذارد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، خانواده‌ها و قربانیان رسوایی تزریق خون آلوده به بیماران در انگلیس موسوم به «رسوایی خون» می‌گویند که دولت نه تنها غرامتی به آن‌ها نپرداخته بلکه به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کند صدای اعتراضشان را خاموش کند.

بر اساس گزارش گاردین، اخیرا اخباری در مورد عدم پرداخت غرامت به هزاران نفر از قربانیان و خانواده‌های قربانیان رسوایی تزریق خون آلوده در انگلیس منتشر شد؛ دستکم ۲ هزار خانواده تاکنون هیچ غرامتی دریافت نکرده اند.

تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده به بیماران در دهه‌های ۱۹۷۰ ۱۹۸۰ سبب شد افراد دریافت کننده به بیماری‌هایی مانند «ایدز» و «هپاتیت سی» مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند.

خانواده قربانیان رسوایی مذکور می‌گویند که پیامدهای این حادثه سبب دگرگونی زندگی آن‌ها در جهت منفی شد.آن‌ها تاکید دارند که آسیب‌های روانی ناشی از حادثه مذکور تا چند نسل از خانواده قربانیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قربانیان و خانواده‌های قربانیان «رسوایی خون» می‌گویند که زمان آن فرا رسیده که دولت گزارش کامل این حادثه را ارائه کرده و قربانیان را از عدالت محروم نکند.خانواده‌های قربانیان «رسوایی خون» تاکنون شکایت‌های متعددی را علیه دولت انگلیس مطرح کرده اند که بی نتیجه مانده اند.

براساس آمارها، از هزار و ۲۴۳ بیمار هموفیلی که در نتیجه «رسوایی خون» در انگلیس به «ایدز» مبتلا شدند، در حال حاضر ۲۲۹ بازمانده مورد حمایت دولت قرار دارند.

ضمن این که ۷۹۸ خانواده از مجموع خانواده‌های قربانیان «رسوایی خون» که بر اثر بیماری «ایدز» جان خود را از دست دادند، هیچگونه حمایتی از جانب دولت انگلیس دریافت نکردند.

برچسب ها: حقوق بشر, انگلیس
ارسال نظر: