X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 282
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 25 مرداد,1401 | 03:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 مرداد,1401 | 03:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 25 مرداد,1401 | 03:08 ب.ظ

ستایشی: حمید نوری در سخت ترین شرایط و در سلول انفرادی نگهداری می‌شود

  • ستایشی: حمید نوری در سخت ترین شرایط  و در سلول انفرادی نگهداری می‌شود
فرزند حمید نوری با اشاره به حضور بیش از هزار روز زندانی بودن پدر خود در سلول انفرادی گفت: کمتر از ۴۰ روز تا برگزاری دادگاه تجدیدنظر زمان دارد و این در حالیست که هنوز موفق به خواندن حکم صادره برای خود نشده و هنوز با وکیل جدید برای او موافقت نکرده‌اند.



به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، مسعود ستایشی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در واکنش به سوالی مبنی بر قتل ۱۰ نفر توسط یک تبعه افغانستانی در شهرستان رفسنجان استان کرمان و اینکه آیا در خصوص اتباع افغانستانی ساکن در کشور بانک اطلاعات در اختیار قوه قضاییه قرار دارد یا خیر؟ و همچنین تعداد زندانیان اتباع افغانستانی در زندان‌های کشور، بیان کرد: اطلاعات حوزه اتباع در وزارت‌ کشور و اداره کل اتباع خارجی موجود است چرا که این مرجع متولی در این خصوص است و قوه قضاییه در حوزه اتباع و امنیت نشست‌های تخصصی و ارتباط مناسبی با مراجع ذی ربط در این رابطه دارد.

وی افزود: یک تبعه افغانستانی به نام صمد سلیمانی در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در شهرستان رفسنجان ۶ نفر از اتباع منطقه خود و ۴ فرد ایرانی را به قتل رساند که پس از وقوع قتل قبل از فرار دستگیر شد و این فرد پس از دستگیری قصد خودکشی داشت که به دلیل وارد کردن سلاح سرد «چاقو» به بدن خود، از ناحیه شکم دچار آسیب جدی شده است. پس از بررسی‌های قضایی، جزئیات پرونده و حکم صادره به اطلاع همگان خواهد رسید.

ستایشی در ادامه درباره آخرین وضعیت حمید نوری گفت: حمید نوری در سخت ترین شرایط نگهداری می‌شود از دسترسی‌های اولیه همچون تماس با خانواده محروم شده و هیچ ارتباطی با خانواده ندارد. هنوز حکم دادگاه را به زبان فارسی به حمید نوری نداده‌اند و فرصت تجدید نظرخواهی رو به پایان است .

وی افزود: انتظار داریم دولت و سیستم قضایی سوئد نسبت به حقوق اولیه حمید نوری بهانه جویی نکنند وامیدواریم دادگاه تجدید نظر مانند دادگاه بدوی نباشد.اقدامات لازم را در خصوص پرونده حمید نوری انجام می‌دهیم رأی شهودی بر اساس شهادت یک سری افراد مسئله‌دار بوده است و نگاه ما استیفای حقوق این شهروند است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: این پرونده دارای ایراداتی است بنابراین امیدواریم بتوانیم در دادگاه تجدیدنظر با تمسک به مسائل حقوقی، بی گناهی را نجات دهیم. صلاحیت دادگاه را قبول نداشته و به رأی اعتراض می‌کنیم.

مجید نوری فرزند حمید نوری با حضور در نشست سخنگوقوه قضاییه در خصوص پرونده پدرش، گفت: با پلیس سوئد که صحبت می‌کردم می‌گفت، مورد جالب در پرونده این است که این نوع برخورد با پدر شما منحصر به فرد است همه افراد و کسانی که در دادگاه بودند می‌گویند که متاسفیم از باب اقداماتی که در رابطه با پدرتان رخ داده است رفتار آن ها به این صورت است که بازداشتگاه را مکرر جا به جا کرده و ارتباط با پدر را قطع می‌کنند.

وی گفت: بیش از هزار روز است پدرم در انفرادی زندان سوئدی‌ها است و برخی افراد سوئدی دائم به ما می‌گویند به خاطر نوع برخورد با پدر شما متاسفیم. هنوز پدرم حکم را به زبان فارسی نخوانده است و کمتر از ۴۰ روز تا تجدید نظر فرصت باقی مانده و دادگاه سوئد هنوز با وکیل جدیدی که معرفی کرده‌ایم موافقت نکرده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیما اوکراینی، اظهار کرد: پرونده با صدور قرار جلب دادرسی کیفرخواست به دادگاه ارجاع شد و برای این مسئله دادگاه ویژه ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح اختصاص دادند.

وی افزود: این پرونده در مرحله دادگاه با اعتقاد به نقص تحقیقات به دادسرا بازگشت و دادسرا در راستای رفع نقص، اقدامات موثری انجام داده است که پس از تکمیل تحقیقات پرونده را مجددا به دادگاه ارسال خواهند کرد. به نظر می‌رسد در روزهای آتی این پرونده به دادگاه ارسال شود.

ستایشی گفت: موضوع عمده این پرونده نیز بحث اعتراض به برخی از نکات منعکس شده در نظریه کارشناسی است. کار ابلاغ در حال انجام است و پس از تکمیل ظرف روز های آتی به دادگاه اعاده می‌شود.


ارسال نظر: