X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 223
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 مرداد,1401 | 11:21 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 مرداد,1401 | 11:10 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 مرداد,1401 | 11:21 ق.ظ

گزارشگر ویژه سازمان ملل: حملات رژیم صهیونیستی به غزه غیرقانونی است

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل: حملات رژیم صهیونیستی به غزه غیرقانونی است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد حملات اخیر رژیم آپارتاید اسرائیل به غزه را غیرقانونی اعلام کرد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضاسیه و ستاد حقوق بشر، «فرانچسکا آلبانز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد  خواستار تحقیق و پیگیری نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی شد.
 

بر اساس گزارش الجزیره، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در خصوص اراضی اشغالی فلسطین گفت: حملات هوایی چند روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه نه تنها غیرقانونی بلکه غیرمسئولانه بود و وضعیت غزه در آستانه یک بحران انسانی قرار گرفته است.
 

آلبانز در ادامه ضمن انتقاد از آمریکا تاکید کرد: تل آویو  نیز مانند سایر کشورها حق دفاع از خود را دارد اما نمی تواند ادعا کند که در این درگیری با کشتار کودکان بی دفاع از خود دفاع کرده است.
 

این گزارشگر ویژه سازمان ملل که یک کارشناس مستقل مسئول نظارت بر نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و ارجاع آن به سازمان ملل است، از این نهاد بین المللی خواست تا بررسی کند که قوانین بین المللی در غزه  تا چه اندازه نقض شده؟
 

آلبانز گفت: «عدم پاسخگویی اسرائیل هر بار بیشتر می‌شود و پایان دادن به اشغال تنها راه حل وضعیت فلسطین است.»


تنها چند دقیقه پس از ساعت یک بامداد روز دوشنبه، ۱۷ مردادماه، توافق آتش‌بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی رسماً وارد مرحله اجرا شد.


خبرنگار الجزیره اعلام کرد که چند ثانیه مانده به اجرای رسمی توافق آتش‌بس در غزه، ده‌ها موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.


در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: ما بر حق طبیعی خود در مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی تاکید می‌کنیم و به مجروحان حملات دشمن صهیونیستی به غزه افتخار می‌کنیم و به روح شهدای بزرگ فلسطین درود می‌فرستیم.

 

 

 

ارسال نظر: