X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 24 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 205
تاریخ ثبت : شنبه, 25 تیر,1401 | 09:28 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 24 تیر,1401 | 07:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 25 تیر,1401 | 09:28 ق.ظ

حمید نوری: من بی گناهم، بالاخره حق پیروز می‌شود

  • حمید نوری: من بی گناهم، بالاخره حق پیروز می‌شود

فرزند حمید نوری در پیامی توییتری از آخرین وضعیت پدرش خبر داد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر، مجید نوری، فرزند حمید نوری در پیامی توییتری از آخرین وضعیت پدرش خبر داد.


پدرم امروز از سلول پیام دادند و گفتند: دیروز زندان‌بان رفته بود سلول که حکم را ابلاغ کند، بعد از ابلاغ تعجب میکند که پدرم حالش خوب است. به پدرم می‌گوید نمی‌خواهی بلایی سر خودت بیاوری!گفته: عزیز، من مسلمانم، برای چی بلا سر خودم در بیارم. من بی گناهم، بالاخره حق پیروز می‌شود.
 





روز گذشته دادگاه سوئد در حکمی غیرقانونی، ناعادلانه و بدون شواهد متقن حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد.


«نوری» از آبان ماه سال ۹۸ به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد دستگیر و بنا بر اتهامات واهی گروهک تروریستی منافقین محاکمه شده است و در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است.
 

وی در طول دو سال و نیم گذشته با نقض مکرر حقوق شهروندی از جمله نگهداری در سلول انفرادی، ضرب و شتم و عدم دسترسی به پزشک روبرو بوده است. افراد احضار شده اعضا یا وابستگان گروهک منافقین هستند، همان‌ها که به استفاده از سلاح برای ایجاد ناامنی و ترور مردم در ایران اعتراف می‌کنند.


وکلای حمید نوری هم در آخرین دفاعیات خود با زیر سوال بردن صلاحیت دادگاه سوئد، ایران را مرجع صلاحیت رسیدگی این پرونده دانسته و تاکید کرده‌اند از این دادگاه برای محکوم کردن جمهوری اسلامی استفاده شده است.

 

 

ارسال نظر: