X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 202
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 تیر,1401 | 11:24 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 تیر,1401 | 10:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 تیر,1401 | 11:24 ق.ظ

مجلس خواستار آزادی حمید نوری شد

  • مجلس خواستار آزادی حمید نوری شد
نایب رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از دولت سوئد می‌خواهد ضمن جلوگیری از ادامه نقض‌های صورت گرفته و پاسخگو کردن عوامل آن، هرچه سریع‌تر حمید نوری را آزاد و به جبران خسارت معنوی و مادی وارده به ایشان مبادرت کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، ضمن تبریک و تهنیت دهه ولایت خدمت مقام معظم رهبری، ملت عظیم الشان ایران اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس، گفت: پیش از رسیدگی به دستور جلسه سه نکته را به اختصار مطرح می کنم؛ مجلس شورای اسلامی نگرانی عمیق خود را از نقض حقوق بشر نسبت به آقای حمید نوری تبعه جمهوری اسلامی ایران توسط دولت پادشاهی سوئد اعلام می کند.

وی ادامه داد: دادستان سوئد بدون انجام تحقیقات جامع حکم دستگیری و بازداشت نوری را صادر کرد و مبنای این درخواست صرفا اظهارات و خاطرات واهی چند تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود. از این رو اصل برائت و حق آزادی رفت و آمد این تبعه ایرانی از سوی مقامات سوئدی نقض شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دولت سوئد، نه به مسئولیت خود تحت کنوانسیون ۱۹۶۳ وین ناظر بر روابط کنسولی برای اطلاع این بازداشت به سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم عمل کرد و نه مراتب را به اطلاع خانواده اش رساند. در طول مدت حدود ۲ سال پس از بازداشت علیرغم اینکه خانواده این تبعه ایرانی دو بار به آن کشور سفر کرده بودند اما مقامات آن کشور اجازه ملاقات به آن ها را ندادند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از دولت سوئد می خواهد ضمن جلوگیری از ادامه نقض های صورت گرفته و پاسخگو کردن عوامل آن، هرچه سریع تر حمید نوری را آزاد و به جبران خسارت معنوی و مادی وارده به ایشان مبادرت کنند، ادامه داد: از قوه قضاییه و وزارت امور خارجه می خواهیم تا تمامی ظرفیت لازم را برای پاسخگو کردن دولت سوئد بکار گیرند و اقدامات لازم و متناسب را برای اجرای عدالت اتخاذ کنند.

ارسال نظر: