X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 306
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 14 تیر,1401 | 05:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 08 تیر,1401 | 04:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 14 تیر,1401 | 05:29 ب.ظ

الهیان: گزارش آلنا دوهان درباره آثار مخرب تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران یک سند معتبر بین‌المللی است

  • الهیان: گزارش آلنا دوهان درباره آثار مخرب تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران یک سند معتبر بین‌المللی است

الهیان با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه درباره آثار تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: گزارش آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم‎ها در پی سفر به ایران که به همت ستاد حقوق بشر و دیگر ارگان‌ها صورت گرفت، آثار مخرب و منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را رسانه‎ای کرد و این گزارش تبدیل به یک سند رسمی معتبر بین المللی شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، «زهره الهیان»، رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همایش افشای حقوق بشر آمریکایی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر افشای جنایت‌های حقوق بشری آمریکا، اظهار داشت: این امر نباید محدود به یک هفته باشد.


وی افزود: عمق جنایت‌های آمریکا به حدی است که خود مردم این کشور ملیتشان را مخفی و غالبا خود را کانادایی معرفی می‌کنند. بیداری ملت‌ها در برابر امپریالیسم و استکبار آمریکا در حال رشد است؛ این بیداری نتیجه رویکرد امام خمینی است که از منطقه خودمان به سراسر جهان گسترش یافته است.

 

الهیان تصریح کرد: ملت‌هایی که استعمار غربی را تجربه کردند، امروزه روی به ایران آوردند؛ نقض حقوق بشری ایران از سوی آمریکا ما را مقاوم تر کرد؛ ترور سردار سلیمانی به تنهایی ماهیت جنایت‌های حقوق بشری آمریکا را به خوبی آشکار می‌کند.


وی همچنین از تلاش مجلس برای مجازات عاملان جنایت ترور سردار شهید سلیمانی خبر داد و گفت: پنج کشور نیابت پیگیری این ترور را دارند؛ شما شاهد هستید که مقام‌های مشارکت کننده در ترور سردار سلیمانی مانند مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا دچار هراس شده‎اند.


رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد وضعیت حقوق بشری در آمریکا، توضیح داد: «نقایض متعدد حقوق بشر از سوی آمریکا اخیرا مرتبا در مجامع حقوق بشری و بین المللی محکوم می‌شوند و آمریکا به شکل بی سابقه ای از دیگر کشورها توصیه‌های حقوق بشری دریافت کرد.»


الهیان»، تاکید کرد: گزارش آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم‎ها در پی سفر به ایران که به همت ستاد حقوق بشر و دیگر ارگان‌ها صورت گرفت، آثار منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را رسانه‎ای کرد و این گزارش تبدیل به یک سند رسمی معتبر بین المللی شد.
 

وی در خاتمه سخنانش گفت: توجه به این‌نکته هم ضروری است که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و جنایت‌های عربستان علیه مردم یمن ناشی از چراغ سبز آمریکاست.


 

ارسال نظر: