X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 176
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 تیر,1401 | 12:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 تیر,1401 | 09:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 تیر,1401 | 12:16 ب.ظ

دسترسی محدود مهاجران در کانادا به مسکن

  • دسترسی محدود مهاجران در کانادا به مسکن

بحران مسکن در کانادا به شکل تبعیض آمیزی اقلیت‌های قومی و نژادی را هدف قرار داده است.



 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، اقلیت‌های قومی و نژادی در کانادا در قیاس با سفیدپوستان دسترسی کمتری به مسکن ارزان قیمت در میانه بحران قیمت مسکن و اجاره بها دارند.
 

بر اساس گزارش «کانورسیشن»، بررسی جدید براساس داده‌های سرشماری ۲۰۱۶ کانادا برای مستندسازی تغییرات قومی و نژادی در دسترسی به مسکن مقرون به صرفه، قیمت نشان می‌دهد که گروه‌های قومی و نژادی در این کشور دسترسی کمتری به مسکن ارزان قیمت دارند.
 

در عین حال، نرخ استفاده از مسکن غیرقابل استفاده به ویژه در میان مهاجران خاورمیانه ای، آفریقایی و آسیایی تبار بالاتر بود. عمده ترین دلیل این امر، نرخ بالای بیکاری در میان اقلیت‌های قومی و نژادی است.


بررسی‌های گذشته نیز نشان داده بود که اقلیت‌های قومی و نژادی در کانادا نسبت به جمعیت عمومی از نرخ بالاتر ابتلا به کرونا رنج برده اند. یکی از دلایل این امر، زندگی این دسته از افراد در خانه‌های پر ازدحام اعلام شد.


نکته مهم این که برخلاف گروه‌های مهاجر در کانادا که می‌توانند با تحرک اجتماعی و اقتصادی لازم نیاز مسکن خود را تا حدی رفع کنند، سیاهپوستان کانادایی در دسترسی به مسکن ارزان قیمت با موانع دائمی مانند تبعیض نژادی در بازار مسکن مواجه هستند.


 

ارسال نظر: