X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 28 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 215
تاریخ ثبت : یکشنبه, 29 خرداد,1401 | 08:44 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 28 خرداد,1401 | 08:24 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 29 خرداد,1401 | 08:44 ق.ظ

بازداشت سه برابری بومیان آمریکایی در مقایسه با سفیدپوستان

  • بازداشت سه برابری بومیان آمریکایی در مقایسه با سفیدپوستان

سیستم زندان‌های آمریکا به طور نامتناسبی نوجوانان و جوانان بومی و سیاهپوست این کشور را تحت تاثیر قرار می‌‎دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نابرابری در حبس جوانان بومی در طول دهه اخیر بدتر شده است، به طوری که احتمال زندانی شدن آنها بیش از سه برابر همسالان سفیدپوست خود است.


بر اساس گزارش «sentencingproject»، طبق داده‌های سراسری جمع‌آوری‌شده احتمال بازداشت یا متهم شدن جوانان بومی بیش از سه برابر بیشتر از همسالان سفیدپوست آنها در مراکز نوجوانان بود.


در سال ۲۰۱۰، میزان زندانی شدن جوانان بومی ۲.۹ برابر بیشتر از همسالان سفیدپوست آنها بود؛ در سال ۲۰۱۹، این رقم به ۳.۳ افزایش یافت که ۱۴ درصد افزایش داشته است.
 

۱۱ ایالت آمریکا با دستکم هشت هزار جوان بومی وجود دارد و جوانان بومی بیشتر از جوانان سفیدپوست در همه این ایالت‌ها بازداشت شده‌اند.


تا اکتبر سال ۲۰۱۹،  حدود ۳۷ هزار جوان زندانی در مراکز نگهداری نوجوانان، از جمله هزار و ۵۱۰ بازداشتگاه، مراکز درمانی مسکونی، خانه‌های گروهی و زندان‌های جوانان آمریکا حضور داشته‌اند و طی سال‌های اخیر این رقم برای سفیدپوستان کاهش بسیاری در مقایسه با جوانان بومی داشته است.ایالت‌های «کارولینای شمالی و کالیفرنیا» در طول یک دهه اخیر شاهد اختلاف نژادی بیش از دو برابر در این زمینه بوده‌اند.


اقدامات آسیب‌رسان به جوانان همچنان در سال ۲۰۱۹ مانند اتکای بیش از حد به حبس پس از ارجاع جوانان به سیستم قضایی نوجوانان همچنان باقی مانده، به‌خصوص برای جوانان سیاهپوست و بومیان آمریکا. در سال ۲۰۱۹، جوانان سیاهپوست و بومیان آمریکا در مقایسه با جوانان گروه‌های دیگر بسیار بیشتر بازداشت شدند.


موضوع دیگر این است که آمار مربوط به کاهش تعداد کلی جوانان پشت میله‌های زندان در آمریکا، واقعیتی نگران‌کننده را پنهان می‌کنند؛ احتمال زندانی شدن جوانان سیاهپوست ۱۶ برابر بیشتر از همتایان آسیایی، چهار برابر بیشتر از سفیدپوستان و سه برابر بیشتر از همسالان اسپانیایی‌تبار آنهاست.

 

ارسال نظر: