X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 195
تاریخ ثبت : یکشنبه, 22 خرداد,1401 | 03:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 22 خرداد,1401 | 03:44 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 22 خرداد,1401 | 03:49 ب.ظ

رشد ۴۱ درصدی خشونت پلیس یونان علیه اقلیت های نژادی

  • رشد ۴۱ درصدی خشونت پلیس یونان علیه اقلیت های نژادی

بازرسی از پلیس یونان رشد ۴۱ درصدی خشونت با تمرکز بر گروه‌های قومی و نژادی را در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، گزارش ۲۰۲۱ بازرسی پلیس یونان نشان می‌دهد که این نهاد در سال گذشته ۳۰۸ مورد خشونت مرتکب شده است.


بر اساس گزارش آتن نیوز، از ۳۰۸ مورد خشونت پلیس که در سال ۲۰۲۱ ثبت شد، عمده موارد سوءاستفاده پلیس از زور علیه جوانان و گروه‌های آسیب پذیر با منشا ملی، قومی و نژادی بوده اند.


دفتر بازرسی یونان اعلام کرد که دستور انجام تحقیقات انضباطی داخلی در پی گزارش‌های متعدد مبنی بر سوءاستفاده پلیس و گارد ساحلی یونان از زور صادر شد.این دفتر همچنین اعلام کرد که عدم ارجاع این پرونده‌ها به دادگاه ناقض دستورالعملی است که توسط دادگاه اروپایی حقوق بشر تعیین شده است.


گزارش دفتر بازرسی یونان اعلام کرد که تعداد اتهام‌های عمومی مبنی بر رفتار توهین آمیز کارکنان پلیس یونان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۴۱ درصد رشد داشته است. ضمن این که ۶۲ درصد از موارد ثبت شده مربوط به آسیب فیزیکی یا سوء‌استفاده از قدرت و ۱۴ درصد مربوط به انگیزه‌های نژادپرستانه یا تبعیض بوده است.


یک نهاد مستقل یونانی که سوءاستفاده خودسرانه پلیس از زور را بررسی می‌کند، تاکید کرد که بیشتر این حوادث به طور کامل بررسی نشده اند. علاوه بر این بخش عمده ای از خشونت پلیس علیه جوانان و نوجوانان زیر سن قانونی بود.


به طور کلی در سال ۲۰۲۱ رفتار نژادپرستانه و تبعیض آمیز پلیس یونان حدود ۴ درصد، استفاده غیرقانونی از سلاح ۳ درصد، شکنجه ۲ درصد و توهین‌های جنسیتی یک درصد رشد داشتند. ضمن این که اکثر تخلفات انضباطی به تعلیق موقت افسران پلیس منجر شد و مجازات‌های پیشنهادی برای افسران پلیس مرتکب خشونت صرفا نمادین بودند.


در نهایت این گزارش اشاره می‌کند که در سال ۲۰۲۱، ۲۱ مورد اخراج غیرقانونی پناهجویان و مهاجران به مقامات گزارش شده است. در این موارد، قربانیان اغلب به‌درستی مصاحبه نمی‌شدند، برخی از مدارک آن‌ها گم می‌شدند و برخی حوادث به‌عنوان حوادث رخ داده در خارج از آب‌های سرزمینی یونان ارائه می‌شدند.

 

برچسب ها: حقوق بشر, پلیس, یونان
ارسال نظر: