X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 02 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 103
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 خرداد,1401 | 04:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 02 خرداد,1401 | 04:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 خرداد,1401 | 04:15 ب.ظ

تظاهرات مردم آلمان علیه خشونت پلیس این کشور

  • تظاهرات مردم آلمان علیه خشونت پلیس این کشور

صدها نفر از مردم برلین، پایتخت آلمان در میدان ارانین در اعتراض به خشونت پلیس تظاهرات کرده و شعارهای «مرگ ناشی از خشونت پلیس» و «مانهایم یک حادثه نیست» سر دادند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، معترضان پلاکاردهایی حاوی نوشته‌های «شما پلیس نیستید»، «دوست نیستید، یاور نیستید» و «به یاد قربانیان خشونت پلیس نژادپرست» حمل کردند.


آنها همچنین خواستار آن شدند که درباره حادثه‌ای که در شهر مانهایم رخ داده است، تحقیق صورت گرفته و بر آن سرپوش گذاشته نشود.


برخی از معترضان در این تجمع سخنرانی کرده و گفتند: طی 30 سال گذشته در آلمان بیش از 200 نفر بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داده‌اند. سختگیری در قوانین مربوط به پلیس و افزایش حوزه اختیارات نیروهای امنیتی به معنای حمایت بیشتری برای پلیس و امنیت کمتری برای ما است. پلیس نمی‌تواند مشکلات اجتماعی این جامعه را حل کند. این پلیس به ما اعتماد نمی‌دهد.


معترضان حوادث مربوط به خشونت پلیس در آلمان را یادآوری و درخواست کردند قربانیان این حوادث به فراموشی سپرده نشده و عاملان مجازات شوند.


روز 2 می نیز یک شهروند کروات (47 ساله) در شهر مانهایم هنگام دستگیری توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

 

ارسال نظر: