X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 230
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 17 خرداد,1401 | 11:23 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 17 خرداد,1401 | 11:17 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 17 خرداد,1401 | 11:24 ق.ظ

صدور ۱۵ حکم جایگزین حبس برای متخلفان زیست محیطی در جاجرم

  • صدور ۱۵ حکم جایگزین حبس برای متخلفان زیست محیطی در جاجرم
مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: دستگاه قضا در ۲ سال گذشته ۱۵ فقره حکم جایگزین برای متخلفان زیست محیطی این شهرستان صادر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، احمد صفرزاده اظهار داشت: احکام جایگزین برای متخلفان محیط زیست به منظور هدایت و اصلاح این افراد متعرض به محیط زیست صادر شده است.

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم افزود: موضوع این تخلف ها شامل مواردی از قبیل شکار و صید، تعلیف غیرمجاز و تخریب عرصه های طبیعی است که حکم دستگاه قضا در این باره برای حدود ۲۰ نفر صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این احکام در قالب یکهزار و ۳۵۰ ساعت خدمات عمومی رایگان، ساخت آبشخور، تامین آب حیات وحش، مرمت و بازسازی بندهای خاکی و آب بندهای سطح منطقه، تعمیر و راه اندازی وسایل ناوبری محیط بانان است.

صفرزاده با تقدیر از همکاری دستگاه قضا و محاکم قضایی شهرستان برای صدور این احکام جایگزین گفت: به یقین صدور احکام جایگزین اثر بازدارندگی بسیار بیشتری نسبت به حبس و یا جزای نقدی دارد و علاوه بر آن کمک شایانی در اصلاح تخریب های زیست محیطی و یا جلوگیری و تکرار تخلف ها دارد.

طبق گزارش ایرنا، مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم افزود: صدور حکم جایگزین و حکم سبز با موافقت فرد متهم و نیز، با توجه به نداشتن سابقه محکومیت کیفری انجام می شود و رویکرد ما در این زمینه فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی نسبت به محیط زیست است.

گفتنی است پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم در خراسان شمالی با گستره ۸۴ هزار و ۴۳۵ هکتاری در ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان جاجرم قرار دارد که حدود ۱۶ هزار هکتار از پهنه آن ۲ سال پیش، به دلیل ازدیاد جمعیت آهو، به عنوان پارک ملی ضامن آهو اعلام شد.



ارسال نظر: