X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 152
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 11 خرداد,1401 | 11:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 11 خرداد,1401 | 11:46 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 11 خرداد,1401 | 11:51 ق.ظ

خیز ایسلند برای دیپورت مهاجران به یونان

  • خیز ایسلند برای دیپورت مهاجران به یونان

دفتر منطقه ای صلیب سرخ در ایسلند طی گزارش مبسوطی اعلام داشت که اخراج پناهجویان از جمله کودکان به یونان، به معنای آن است که این گروه آسیب پذیر باید در خیابان ها زندگی کنند و دسترسی به خانه، شغل و خدمات درمانی نخواهند داشت.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، برنامه ایسلند برای اخراج 300 تن به یونان، مغایر کنوانسیون حقوق کودک و قانون خود این کشور در خصوص خارجی هاست.

بر اساس گزارش مجله گریپ واین، در گزارش صلیب سرخ آمده که طبق ماده سه کنوانسیون حقوق کودک که ایسلند نیز آن را امضا کرده است، تمامی اقدامات درباره کودکان چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی باید صرفا باید منفعت کودک را لحاظ کند.

همچنین در ماده 4 اصل 36 قانون ایسلند درباره خارجی ها گفته شده که اجازه دیپورت یک خارجی یا فرد بی تابعیت به کشوری که بیم پیگیرد قضاوی آن برود یا او را در معرض خطر مرگ قرار دهد و یا احتمال رفتار غیرانسانی با او برود، مجاز نیست.

شرایط در یونان برای کسانی که از حمایت بین المللی برخوردار هستند به خوبی ثبت و ضبط شده است.

گزارش ها حاکی از شرایط دردآور این کشور است و بیان می دارد: دادگاه های ملی و بین المللی شرایط زندگی پناهجویان و مهاجران در یونان را چنان بد می دانند که می شود آن را مصداق رفتار غیر انسانی و یا توهین آمیز کنوانسیون اروپایی حقوق بشر قلمداد کرد.

از این رو می بایست از اخراج افراد و بازگشتشان به یونان مطابق اصل " عدم پس راندن مهاجر" جلوگیری به عمل آید.

این در حالیست که تمام وزرای دولت ایلسند با طرح اخراج پناهجویان به یونان موافق هستند.



 

ارسال نظر: