X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 01 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 190
تاریخ ثبت : یکشنبه, 01 خرداد,1401 | 03:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 01 خرداد,1401 | 03:44 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 01 خرداد,1401 | 04:19 ب.ظ

پناه‌جویان بازداشت شده توسط انگلیس در جزایر چاگوس دست به اعتصاب غذا زدند

  • پناه‌جویان بازداشت شده توسط انگلیس در جزایر چاگوس دست به اعتصاب غذا زدند

ده‌ها پناهنده سریلانکایی که بیش از هفت ماه است در یک پایگاه نظامی در قلمروی خارج از کشور تحت ادعای انگلیس بازداشت شده اند، دست به اعتصاب غذا زدند.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ده‌ها پناهنده تامیل سریلانکا که بیش از هفت ماه است در یک پایگاه نظامی در قلمروی خارج از کشور تحت ادعای بریتانیا بازداشت شده اند، در ناامیدی از وضعیت اسفناک خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

بر اساس گزارش گاردین، این 42 نفر که دست به اعتصاب غذا زده اند، بخشی از گروه 89 نفره سریلانکایی هستند که قایقشان توسط نیروهای نظامی انگلیس ضبط و به جزیره دیگو گارسیا در میانه اقیانوس هند منتقل شده است. این افراد از هندوستان به سمت کانادا می گریختند.

یک شرکت بریتانیایی که وکالت 81 نفر از این افراد را عهده دار شده است می گوید از زمان حضور این افراد در جزیره دیگو گارسیا، که پایگاه نظامی امریکا نیز در آنجا مستقر است، این گروه ارتباط محدودی با جهان بیرون داشته اند و طی شش هفته اول پس از استقرار در این جزیره از تماس با دیگران منع شده اند.

در حال حاضر این افراد در چادرهایی هستند که از سایر امکانات جزیره دور است و علیرغم این که این پناهجویان به مقامات بریتانیایی گفته اند خواهان حمایت بین المللی هستند، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته که بتوانند درخواست پناهندگی خود را ثبت کنند.

شرکت حقوقی که وکالت این گروه را عهده دار است، سه نامه مجزا به بخش های متعدد دولت انگلیس از جمله وزارت خارجه ارسال کرده و تاکید داشته عودت این افراد به سریلانکا موجب می شود در معرض آسیب جدی قرار گیرند و با تعهدات بریتانیا طبق قوانین بین المللی و داخلی تناقض دارد. همچنین ممانعت از برقراری تماس با جهان بیرون من جمله اعضای خانواده و تیم حقوقی اشان، غیر قانونی است.

 

ارسال نظر: