X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 750
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 28 اردیبهشت,1401 | 06:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 28 اردیبهشت,1401 | 03:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 28 اردیبهشت,1401 | 06:20 ب.ظ

برگزاری هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی/ تاکید بر افشاگری چهره دروغین حقوق بشری آمریکا و غرب

  • برگزاری هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی/ تاکید بر افشاگری چهره دروغین حقوق بشری آمریکا و غرب

هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور شماری از حقوقدانان و اندیشمندان شیعه و اهل سنت در عسلویه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه، با حضور مشاور رئیس دفتر حفظ و آثار رهبر معظم انقلاب، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس، معاون اول قوه قضاییه،‌ استاندار بوشهر و دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر، در عسلویه برگزار شد.


افشاگری چهره استکبار جهانی ضرورتی انکار ناپذیر است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این نشست با بیان اینکه وظیفه این همایش‌ها این است که نقاب از چهره جبهه استکبار بویژه استکبار آمریکایی دور کند و چهره واقعی آنها که جز جنایت، خباثت، آدم کشی، نسل کشی و هدر دادن ثروت کشورهای مسلمان و جنگ افروزی بین آنان است، نمایان کند، گفت: باید چهره واقعی استکبار جهانی به غرب زدگان، شیفتگان استکبار، آمریکا و دنیای غرب که از پول و امکانات، نعمت امنیت و فضای معطری که جوانان این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس ایجاد کرده است، استفاده می‌کنند اما سم خود را نسبت به انقلاب می‌ریزند معرفی کرد.
 

حسینی بوشهری افزود: پیام رهبر معظم انقلاب در باره حقوق بشر آمریکایی به این افراد این است که " آن قدرتی که آن می بالید و مهد تمدن می دانید و اصرار می کنید به مسئولان که اگر با آنها ارتباط نداشته باشیم انقلاب ما بی ثمر است این چهره خبیث و ددمنشانه را دارد". با معرفی چهره واقعی استکبار جهانی کسانی که آنجا را کعبه آمال می دانند باید بدانند آنجا کعبه آمال نیست و کعبه آمال اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و پرچمدار آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
 

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در مقابل حقوق بشر آمریکایی باید از حقوق اسلام و جلوه‌های زیبای آن که برای بشر ترسیم کرده است از جمله حق حیات، کرامت و آزادی انسان نیز باید سخن گفت تا به این وسیله قدر داشته های خود را بدانیم. در شرایطی که جبهه استکبار و کفر در مقابل تمامیت نه تنها امت اسلامی بلکه مستضفعان عالم قد علم کرده و جز به از بین بردن آنان رضایت نمی دهد باید نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشته شود.
 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کرامت و آزادی انسان از منظر اسلام و قرآن افزود: باید به جامعه این اصل معرفی شود که اگر فرعون‌ها حاکم شوند در مقابل موسی‌ها چه اتفاقی رخ می دهد و اگر موسی‌های زمان قدرت به دست بگیرند به طور یقین آن جلوه های زیبای اسلام عرضه می‌شود.
 

حسینی بوشهری کرامت دادن به انسان را از ویژگی‌های اسلام عنوان کرد و گفت: انسان از نظر اسلام مورد تکریم است و هر عیبی که هست از مسلمانی ما است و در اسلام مشکلی نیست.  زن و مرد مسلمان باید در چارچوب اسلام حرکت کنند تا زبان آنها در مقابل دشمن گویا باشد و اگر به دشمن نقد می کنید خود نسبت به آن اشکالاتی که به دشمن می‌گیرید منزه باشید.
 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در باره اعلامیه حقوق بشر افزود: آنچه امروز دستاویز دشمنان ما است اعلامیه حقوق بشر است هرچند ما نمی خواهیم آن را نقد و یا بستائیم اما در مورد آزادی مذهب اینکه، زن باحجاب در فرانسه حق ندارد حرکت کند و جلوی تعلیم و تربیت او گرفته می شود. آزادی از نظر حقوق بشر آمریکایی آنچه مطابق منافع آنها است نه آن چیزی که حتی در اعلامیه حقوق جهانی بشر مطرح است.
 

به گفته حسینی بوشهری امروز از اَهرُم آزادی و حقوق بشر سوء استفاده می کنند آنها در موردحق حیات سخن می گویند، اسلام نیز در ارتباط با این حق سخن می گوید اما تفاوت آنها زمین تا آسمان است.


وی ادامه داد: این چه حق حیاتی است که در آفریقا 100 میلیون انسان کشته می شوند، آمریکا به 100 کشور اسلامی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تعرض کرده و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ملت ایران در تحریم نگه داشته و هر روز بر تحریم‌ها افزوده می شود و مساله فلسطین را به این روز کشانده اند. ادعای دفاع از حقوق حیوانات می‌کنند برای آنها فریاد می کشند و اگر یک حیوان درنده ای در قفسی از بین برود همه بوق‌های تبلیغاتی آنها به صدا در می آید ولی مردم مظلوم یمن، فلسطین به شهادت می رسند در عراق و سوریه داعش را سازماندهی می کنند برای اینکه جامعه اسلامی را به جان هم بیندازند.
 

وی تاکید کرد: حقوق بشر آمریکایی نه تنها حق حیات بلکه حق ممات را برای جامعه بشری قائل هستند و این اسلام عزیز است که در جاهای مختلف برای انسان حق زندگی و کرامت قائل شده است. اسلام برای انسان حق کرامت قرار داده و انسان باید کریمانه زندگی کند و تکریم شود. امروز آنچه ضروری است این است که جلوه‌های حقوق بشر آمریکا را بخوبی  بازگو و معرفی کنیم تا نقاب از چهره دشمن برداشته شود.

 ترور سردار سلیمانی از مصداق‌های بارز حقوق بشر آمریکایی است
 

حجت‌الاسلام محمد مصدق نیز در این نشست با اشاره به اینکه جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی و فرمانده رسمی یک نیروی نظامی کشور عراق چنان روشن است که حتی کسانی که تخصص اصلی آنها حقوق بین‌المللی نیست نیز به روشنی متوجه ابعاد غیر قانونی آن می‌شوند، گفت: امروز همه حقوقدانان آزاده عالم چه با صدا و چه بی‌صدا این اقدام آمریکا را محکوم کرده اند و لازم است همایش‌های حقوقی بین‌المللی برای تشریح قباحت این اقدام آمریکا تشکیل شود.
 

معاون اول قوه قضائیه توضیح داد: پس از اتمام اشغال عراق از سوی آمریکا، در سال ۱۳۸۸ توافقنامه‌ای امنیتی میان دولت عراق و آمریکا درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق و ساماندهی این نیروها در دوره حضور موقت در این کشور امضا شد.همچنین بر این اساس آمریکا متعهد شده بود حق حاکمیت عراق را برای درخواست از آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی‌اش را به رسمیت بشناسد.


مصدق ادامه داد: بر این اساس نیروهای آمریکایی باید سال ۲۰۱۱ خاک عراق را ترک می‌کردند اما با بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش که خود در ایجاد آن نقش داشته، از این اقدام خودداری کردند. در تابستان سال ۹۳ که داعش بخش بزرگی از خاک عراق و سوریه را گرفته بود، شورای امنیت سازمان ملل علیرغم محکوم کردن خشونت این گروه تروریستی در این کشورها، اما با دلایل سیاسی از ایجاد ساز و کار مناسبی برای دفاع از مردم مظلوم عراق و سوریه امتناع کرد.
 

وی گفت: در این شرایط عراق و سوریه از برخی کشورها از جمله ایران تقاضای کمک کردند و این تقاضای رسمی دلیل حضور مستشاری ایران در این کشورها است در حالی که آمریکا بدون هیچ درخواست و توافقنامه‌ای در سوریه حضور پیدا کرد و حقوقدانان آزاده جهان باید این موضوع را بررسی و بیان کنند. همچنین در این سال مجلس عراق نیروی حشدالشعبی را ذیل فرماندهی کل این کشور به رسمیت شناخت بنابراین ترور ابوالمهندس المهدی ترور یک فرمانده رسمی نظامی عراق از سوی آمریکا است.


معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: بر اساس مواد توافقنامه دولت عراق و آمریکا، این کشور باید همه اقدامات نظامی خود در عراق را با هماهنگی نیروهای نظامی آن انجام دهد اما عراق هماهنگی آمریکا در ترور ۲ فرمانده رسمی ایران و عراق را رد کرد و به طور صریح موضع گرفت. حتی در کنگره آمریکا نیز مخالفت‌هایی با این اقدام در ارتباط با نقض قانون اساسی آمریکا صورت گرفت و بسیاری از حقوقدانان آزاده نیز این جنایت را محکوم کردند.


مصدق عنوان کرد: آمریکا برای توجیه جنایت خود دلایلی از قبیل دفاع محکم برای ارعاب ایران، اقدام پیشگیرانه از حملات بعدی و تهدید چهار سفارت‌ آمریکا و اقدام پیش دستانه برای دفاع را مطرح کرد که همه این موارد از نظر حقوقی مورد بحث قرار گرفته و حتی حقوقدان‌هایی که با مواضع جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارند نیز اذعان کرده‌اند که این ترور نقض حقوق بشر بوده است. سازمان ملل نیز این اقدام را قتل فراقانونی اعلام کرد در حالی که عنوان مجرمانه این عمل جرم علیه امنیت ملی یک کشور است و شیوه برخورد قانونی با آن متفاوت از قتل است. ایران معتقد است که این ترور در خلال اقدام علیه امنیت ملی کشور انجام شده است و ما ۲ پرونده حقوقی و کیفری در این زمینه تشکیل داده‌ایم که مراحل آن در حال انجام است وئ همه حقوقدانان در این زمینه متفق هستند.


وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و هر چه می‌گذر روشن‌تر می‌شود که شهادت این شخصیت اصیل و یاور مظلومان نیز بسیار پربار است و چه بسا خدمتی که شهادت او به جامعه انسانی می‌کند به مراتب عمیق‌تر باشد. اتاق فکر آمریکایی پیوسته در حال برنامه‌ریزی علیه ملت ایران است و مردم ایران نباید فریب ظاهرسازی آمریکا را بخورند چرا که آمریکا هیچگاه خیر آنها را نمی‌خواهد. امید است روزی آزادگان عالم به دور از ترس و تعصب در مسیر حقوق بشر گام بردارند و آنگاه همگان خواهند دانست که نظام اسلامی ایران به دنبال تامین حقوق انسانیت در همه‌جای دنیا است.


آمریکا بدون همراهی افکار عمومی دنیا موفقیتی نخواهد داشت
 

محسن پاک آیین در ادامه این نشست با بیان اینکه افشای حقوق بشر آمریکایی افشای جنایت‌های آنها در افغانستان، یمن و راه انداختن جنگ در کشوری مانند لیبی است که نمونه بارز نقض حقوق بشر در جهان است، گفت: آنچه که در زندان‌هایی مانند بگرام افغانستان، عراق و کوبا رخ داده نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی است تا آمریکا  در مسیر افول قرار گیرد.


پاک آئین ادامه داد: این افول به معنی سقوط نیست و برخی خرده نگیرند که آمریکا هنوز قدرت برتر جهان است چراکه آنها ۲۰ سال پیش راحت افکار عمومی دنیا را قانع و به افغانستان حمله کردند اما امروز در جریان جنگ اوکراین، آمریکا در سازمان ملل و قطعنامه اخراج روسیه از کمیسیون حقوق بشر موفقیت حداقلی داشت طوریکه در این رای گیری از ۱۹۳ کشور جهان تنها ۹۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و مابقی به شکل‎های مختلفی از جمله شرکت نکردن در نشست به آمریکا رای منفی دادند.

 

وی تصریح کرد: امروز حاکمیت ملی کشورها اصالت پیدا کرده و آنها براحتی از خود دفاع می‌کنند که این به دلیل افشای حقوق بشر آمریکایی و چهره کریه آمریکا است. ایدئولوژی حاکم بر غرب و آمریکا که مشوق این حکمرانی است ایدئولوژی لیبرال دموکراسی است و لیبرال دموکراسی سال ها است که به اسم آزادی و اصالت دادن به انسان به دنبال نابودی انسان و از بین بردن حقوق انسانی است.


پاک آیین بیان کرد: لیبرال دموکراسی  مقوله‌ای به نام انسان را پاک و وقتی ازدواج هم‌جنس را تشویق می کند بدین معنی است که تولید مثل نخواهد شد و بشری به دنیا نخواهد آمد که از آن حمایت شود. وقتی نهضت عقیم سازی انسان ‌ها در اروپا مطرح، تشویق و جایزه می گیرد و انسان عقیم شود دیگر بشری به دنیا نخواهد آمد که حق و حقوقی داشته باشد. این‌ها دارند مقوله بشر  را از بین می برند و این چه دفاع از حقوق بشری است که بشر حذف و سپس ادعای حقوق بشر مطرح شود.
 

وی اظهار کرد: لیبرال دموکراسی ایدئولوژی مقابل تمدن نوین اسلامی است و باید اسلام را به جهان معرفی کرد که به دنبال رستگاری است. در بیانیه گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی طلیعه ظهور بوده و در اسلام بر خلاف ایدئولوژی مطرح شده که پایان تاریخ را همراه با جنگ و نابودی شمار زیادی از انسان‌ها دانسته، پایان تاریخ مبنی بر عدل، عدالت، دوستی و با هم بودن است. وقتی لیبرال دموکراسی افشا شود همه دنیا به ایدئولوژی جدیدی نگاه می کنند که بتواند با ایدئولوژی سابق رقابت کند.
 

پاک آیین افزود: در چنین شرایطی وظیفه ما است حقوق بشر اسلامی را معرفی و بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم. هدف رهبر معظم انقلاب از طرح حقوق بشر آمریکایی یک نگاه راهبردی همراه با آینده نگری است، آینده‌ای که در آن استکبار تضعیف و در مسیر افول قرار گیرد و انسان نیز در کنار آن اسلام، تمدن و ایدئولوژی انسان ساز اسلامی رشد کند. تفکر لیبرال دوکراسی با همه ادعاهایی که مشخص شده ناموفق بوده و باید از بین برود و به انحطاط کشیده شود. امروز نژاد پرستی یکی از انواع تفکر لیبرال دموکراسی است که نه تنها در آمریکا بلکه در رژیم صهیونیستی نیز مشهود است و باید دید آنها چطور به عرب‌ها نگاه می کنند.
 

وی در خاتمه گفت:  بیان کرد: در داستان اوکراین نیز حین فرار مردم، به آسیاتبارها و عرب تبارها اجازه سوار شدن به قطار نمی دادند و سفیدپوستان را اولویت می دادند که این خود نژاد پرستی است. باید تلاش کرد افشای حقوق بشر آمریکایی به عنوان اقدامی سیستماتیک در دستور کار قرار گیرد. یکی دیگر از ملزومات تمدن نوین اسلامی، وحدت اسلامی است که نشست امروز برادران اهل سنت و شیعه در عسلویه نیز نمادی بر اندیشه رهبری برای وحدت اسلامی و با رویکرد ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
 

 

ارسال نظر: