X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 132
تاریخ ثبت : شنبه, 24 اردیبهشت,1401 | 10:06 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 22 اردیبهشت,1401 | 09:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 24 اردیبهشت,1401 | 10:06 ق.ظ

کشف بیش از ۵۰ گور دسته‌جمعی در مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا

  • کشف بیش از ۵۰ گور دسته‌جمعی در مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا

وزیر کشور آمریکا از کشف گورهای دسته‌جمعی در محل ۵۳ مدرسه شبانه‎‌روزی سابق بومیان آمریکایی خبر می‌دهد.

 

بهه گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دب هالند، وزیر کشور آمریکا، گزارش داد «تحقیقات دولت در مورد تاریخ تاریک مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا، محل دفن یا گورهای بی‌نشان را در ۵۳ مورد از این مدارس کشف کرده است.»
 

بر اساس گزارش رویترز، «هالند» به عنوان نخسین عضو بومی دولت آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی گزارشی را درباره نتیجه تحقیقات درباره مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکایی ارائه کرد. وزیر کشور آمریکا سال گذشته آغاز این تحقیقات را اعلام کرده بود.
 

هالند گفت: سیاست‌های فدرال که تلاش می‌کرد هویت، زبان و فرهنگ بومی را از بین ببرد، همچنان در درد و رنجی که جوامع قبیله‌ای با آن مواجه هستند، تجلی می‌کند.
 

تاکنون آمریکا هیچ گزارشی از وضعیت مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکایی ارائه نکرده بود. برای گردآوری این گزارش «هالند»، محققان سوابق مربوط به ۴۰۸ مدرسه بومیان آمریکایی را که از سال ۱۸۱۹ تا ۱۹۶۹ بودجه فدرال دریافت کرده بودند و ۸۹ مدرسه دیگر را که از دولت آمریکا پول دریافت نکرده بودند، پیدا کردند.
 

حدود نیمی از مدارس توسط کلیسای کاتولیک اداره و یا توسط آن‌ها حمایت می‌شدند. این گزارش می‌ افزاید «سوءاستفاده‌های شدید جسمی، جنسی و عاطفی در مدارس صورت گرفته و به خوبی مستند شده است و تاکنون تحقیقات، بقایای اجساد بیش از ۵۰۰ کودک را پیدا کرده که در حبس این مدارس جان خود را از دست داده‌اند.
 

 بازرسان بر این عقیده هستند که تعداد بیشتری از مرگ و میرها را در این مدارس کشف کنند. کارشناسان تاکید کرده‌اند که اولین گزارش در مورد این تحقیقات به سختی حتی سطح آنچه را که باید بررسی شود خراش داده است. طی بیش از یک سال اخیر کشف گورهای دسته‌جمعی در مدارس بومیان در کانادا و آمریکا موج گسترده‌ای از انتقادات را علیه مقامات این دو کشور به همراه داشته است.


 

ارسال نظر: