X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 189
تاریخ ثبت : شنبه, 10 مهر,1400 | 10:30 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 مهر,1400 | 10:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 مهر,1400 | 10:30 ق.ظ

شهادت بیش از دو هزار کودک فلسطینی و بازداشت ۷ هزار کودک از سال ۲۰۰۰ تاکنون

  • شهادت بیش از دو هزار کودک فلسطینی و بازداشت ۷ هزار کودک از سال ۲۰۰۰ تاکنون
رژیم اشغالگر صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۲۱۹۴ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و ۷ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز شعله‌ور شدن انتفاضه قدس تاکنون ۷ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.


بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیات در گزارشی به مناسبت ششمین سالروز انتفاضه قدس که اول اکتبر سال ۲۰۱۵ شعله‌ور شد، تاکید کرد که خطرناک‌ترین اقدام و جنایت دشمن صهیونیستی پس از انتفاضه قدس، تشدید حملات و تجاوزات علیه کودکان فلسطینی بود؛ چرا که در این مدت بازداشت کودکان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
 

عبدالناصر فروانه رئیس بخش مطالعات و مستندسازی هیئت امور اسرا و آزادگان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در همین راستا، قوانینی را با هدف تشدید بازداشت کودکان فلسطینی و صدور احکام ظالمانه‌تر علیه آنان تدوین کرده که همین مسئله رنج و محنت‌های آنان و خانواده‌هایشان را افزون کرده است.
 

وی خواستار مداخله فوری یونیسف و دیگر نهادهای بین‌المللی برای حمایت از کودکان فلسطینی و توقف بازداشت خودسرانه آنان و تلاش برای آزادی کودکان بازداشت شده شد.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی خلیج الجدید در گزارشی نوشت: جنبش جهانی دفاع از کودکان که یک موسسه غیردولتی فلسطینی است اعلام کرد، نیرو‌های رژیم اشغالگر اسرائیل از سال ۲۰۰۰ که محمد الدره (الدوره) نوجوان نماد مقاومت فلسطینی را شهید کردند تاکنون ۲۱۹۴ کودک فلسطینی دیگر را نیز به شهادت رسانده اند.
 

خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از ”عاید قطیش» مدیر برنامه تحقیق در جنبش جهانی دفاع از کودکان گزارش داد از اوایل سال جاری میلادی ۷۴ کودک فلسطینی (۶۱ تن در نوار غزه و ۱۳ تن در کرانه باختری و قدس) به شهادت رسیده اند.
 

وی افزود: ۱۹۲ کودک در سال ۲۰۰۲، ۱۳۰ کودک در سال ۲۰۰۳ و ۱۶۲ کودک در سال ۲۰۰۴ به شهادت رسیدند و در مجموع از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۱۹۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آن‌ها در نوار غزه بوده اند. وی خاطر نشان کرد ارتش اشغالگر همچنان کودکان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد.
 

عاید قطیش خاطر نشان کرد: در تحقیقات میدانی که این جنبش انجام داده ثابت شده است که اسرائیل به هیچ عنوان به استاندارد‌های بین المللی پایبند نیست و نیازی به آتش گشودن به روی کودکان نبوده است. عملیات قتل کودکان فلسطینی با تیراندازی مستقیم به سمت آن‌ها صورت گرفته است، این در حالی است که اسرائیل در عملیات‌های نظامی خود ضد غزه نتوانسته است مقاومت مردم غیرنظامی را خنثی کند.
 

وی تاکید کرد: بازخواست نشدن سربازان اشغالگر و سوء استفاده آن‌ها از سیاست فرار از مجازات، علت استفاده آن‌ها از نیروی کشنده علیه کودکان فلسطینی است.
 

ارسال نظر: