X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 36
تاریخ ثبت : شنبه, 10 آذر,1397 | 11:55 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 آذر,1397 | 11:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 آذر,1397 | 11:55 ق.ظ

480 هزار دانش آموز خارجی در ایران تحصیل می کنند

  •  480 هزار دانش آموز خارجی در ایران تحصیل می کنند
480 دانش اموزخارجی

مشاور وزیر کشور و مدیرکل امور زنان و خانواده این وزارتخانه گفت: ایران همواره یکی از کشورهای پیشرفته در پذیرفتن مهاجران بوده است و اکنون نیز 480 هزار دانش آموز غیر ایرانی در کشور مشغول تحصیل هستند و به دلیل کمبود فضای آموزشی ١١ باب مدرسه برای آنان احداث شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر فریبا نظری روز چهارشنبه در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک که با شعار عدالت برای کودکان و نوجوانان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود، اظهار داشت: وزارت کشور برنامه های مختلف و ویژه ای برای حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان دارد که امیدواریم با اجرای این برنامه ها بتوانیم به وضعیت مطلوبی برسیم.
احداث مدرسه و پیگیری درمان رایگان کودکان مبتلا به بیماریهای های خاص با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل، پیگیری تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی و پدران خارجی و تدوین سند ملی امنیت مادران و کودکان که در حال طی شدن مراحل قانونی است، از جمله این برنامه ها است.
وی تصریح کرد: همکاری و اجرای طرح نظام حمایت از دانش آموزان، رسیدگی به معضل کودکان کار و خیابان، همکاری در اجرای طرح ملی کودکان بازمانده از تحصیل، صدور مجوز ١٩٠ موسسه فعال در حوزه کودک، زمینه سازی برای ایجاد و پیوستن به شبکه دوستدار کودک، حمایت از تدوین و اجرای نقشه راه برای ایمنی جاده ها برای جلوگیری از مرگ کودکان و نوجوانان، نظارت بر ایجاد زیرساخت های لازم برای اتاق کودک و مادر در مکان های پرتردد نیز از جمله این برنامه هاست.
وی اظهار داشت: کودک به دلیل داشتن دلی پاک و بی آلایش زمینه‌هایی خوب برای تربیت دارد. در گذشته حقوق کودکان مغفول مانده بود اما با پیمان نامه حقوق کودکان در سازمان ملل متحد این مشکل تا حدودی از غفلت خارج شده است.
نظری ادامه داد: در این پیمان نامه آمده است که باید حقوق کودکان رعایت شود به همین منظور جمهوری اسلامی ایران با عضویت و به رسمیت شناختن این پیمان نامه برای رشد و بالندگی کودکان متعهد شده است. ایران همواره پذیرای تعداد زیادی از پناهندگان به ویژه در افغانستان و پاکستان بوده است.
وی تصریح کرد: راه زیادی برای رسیدن به وضعیت مطلوب داریم که امیدواریم بتوانیم به این موضوع برسیم و با همکاری تمام سازمان ها و با اجرای دقیق برنامه ها بتوانیم برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان گام های موثری برداریم. 
کنفرانس منطقه ای حقوق کودک با شعار عدالت برای کودکان و نوجوانان چهارشنبه با حضور سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری؛ معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان؛ پرفسور فیلیپ جفه، عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل و رئیس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو و ویل پارکز، رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران آغاز و تا نهم آذر در محل باغ موزه دفاع مقدس ادامه دارد.

برچسب ها:
ارسال نظر: