X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 03 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 133
تاریخ ثبت : شنبه, 03 مهر,1400 | 01:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 03 مهر,1400 | 01:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 03 مهر,1400 | 01:26 ب.ظ

رئیس جمهور: هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل باز بماند

  •  رئیس جمهور: هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل باز بماند

آیت الله رئیسی گفت: هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل باز بماند و دولت باید امکان را در اختیار این حوزه قرار بدهد، مسئله آموزش و پرورش و شرایط آن و وضع موجود باید مورد توجه باشد و سپس گام‌های اساسی برای تحول در آموزش و پرورش با اجرای سند تحول آموزش و پرورش برداشته شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مدارس کشور صبح امروز شنبه به طور رسمی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با نواخته شدن زنگ مدرسه فولادفر صالح‌آباد توسط فرزند شهید هادی نریمانی در حضور آیت‌الله دکتر سید «ابراهیم رئیسی» آغاز شد.
 

آیت‌الله رئیسی در این مراسم گفت: در ابتدا یاد چهل هزار شهید و معلم و دانش آموز را گرامی می‌داریم. همچنین یاد رزمندگان عزیز و جهادگران با اخلاص و مدافعان ارزش‌های الهی در کشور را در هفته دفاع مقدس گرامی می‌دارم. آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ و بازگشایی مدارس را در این ایام به فال نیک می‌گیریم.
 

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: امید است با تلاش وزرات آموزش و پرورش امسال سال مبارکی برای معلم و همه خانواده‌های گرامی و دانش‌آموزان باشد. لازم است یادی کنیم از دانش آموز عزیزی که با مسئولیت‌پذیری خود جان دو انسان را نجات داد و جان خود را به خطر انداخت؛ علی لندی نشان داد دانش‌آموخته مکتب دفاع مقدس و از خودگذشتگی و ایثار بود.

 

وی با تاکید بر این که مدرسه را باید ستون همبستگی و نظم اجتماعی دانست افزود: ما قدر مدرسه را در ایام کرونایی دانستیم که چه جای خوبی بود. محل همبستگی و ارتباط بین خانه، مدرسه و معلم و دانش آموز و به طور خاص از زنان و دختران و مادران و خواهران که نقش معلم را در خانه داشتند و به شبکه شاد کمک کردند تشکر می‌کنم همواره باید از این ظرفیت استفاده شود و ارتقاء یابد.

 

رئیس جمهور ضمن اشاره به عدالت آموزشی و نقش مهم آن در کشور گفت: هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل باز بماند و دولت باید امکان را در اختیار این حوزه قرار بدهد، مسئله آموزش و پرورش و شرایط آن و وضع موجود باید مورد توجه باشد و سپس گام‌های اساسی برای تحول در آموزش و پرورش با اجرای سند تحول آموزش و پرورش برداشته شود.
 

آیت الله رئیسی در ادامه با طرح پرسشی از دانش‌آموزان سراسر کشور گفت: این سوال را از همه می‌پرسم و امیدوارم پاسخ آن را از همه داشته باشم اول که ایران قوی از نظر شما دارای چه ویژگی‌هایی است؟ و دوم این که نقش شما در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟ از همه دانش آموزان عزیز کشورم را می‌خواهم پاسخ این سوال را از طرق مختلف بدهند.
 

رئیس جمهور با اشاره به این که سال تحصیلی جدید هم آموزش حضوری و هم مجازی خواهد بود گفت: ما این گونه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم. برخی روز‌ها و کلاس‌ها حضوری خواهد بود، اما به سمت آموزش حضوری خواهیم رفت ما نباید افت تحصیلی پیدا کنیم. ترک تحصیل و افت تحصیلی را نمی‌پسندیم. بلکه نشاط، شادابی و هیاهو باید در مدرسه شروع شود البته صیانت از جان دانش آموزان و سلامت آن‌ها وظیفه ماست.
 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور گفت: امروز معلمان همه واکسینه شده‌اند، اما هنوز تا پایان مرحله مانده است شاید مدتی طول بکشد، اما طی ۳، ۴ روز آینده ۷۰ درصد یعنی اکثر افراد به واکسیناسیون عمومی خواهند رسید از آموزش و پرورش می‌خواهم شیب را با رعایت نکات بهداشتی به سمت آموزش حضوری سوق بدهد.

 

ارسال نظر: