X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 200
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 اردیبهشت,1401 | 09:30 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 اردیبهشت,1401 | 09:20 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 اردیبهشت,1401 | 09:30 ق.ظ

بازداشت اداری ۶۰۰۰ فلسطینی/ بیش از ۶۰۰ فلسطینی بدون هیچ اتهامی زندانی هستند

  • بازداشت اداری ۶۰۰۰ فلسطینی/ بیش از ۶۰۰ فلسطینی بدون هیچ اتهامی زندانی هستند
میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند.

گروه حقوق بشری «هاموکد» اعلام کرد اسرائیل بیش از ۶۰۰ فلسطینی را بدون هیچ اتهام یا محاکمه‌ای، تحت عنوان بازداشت اداری، زندانی کرده است.

آخرین باری که رژیم صهیونیستی این تعداد فلسطینی را به این شکل به اسارت گرفته بود، حدود پنج سال پیش بود یعنی زمانی که توسعه شهرک سازی این رژیم با واکنش فلسطینیان روبرو شد.

بسیاری از فلسطینیانی که تحت بازداشت اداری قرار می‌گیرند، در اعتراض به اینگونه بازداشت‌ها، اعتصاب غذا می‌کنند و بسیاری از آن‌ها دچار بیماری‌های شدید می‌شوند.

خلیل عواده یکی از همین فلسطینیان است که پس از ۶۵ روز اعتصاب غذا، به علت وخاومت وضع جسمی، روز گذشته به بیمارستان منتقل شد. همسر و دختر خلیل عواده چشم انتظار بازگشت پدر به خانه هستند.

هشام ابوحواش و غضنفر ابوعطوان نیز با وضعی مشابه روبرو بوده اند، خواهر ابوعطوان می‌گوید حتی در بیمارستان نیز دست و پای برادرش را بسته بودند.

پویشی جهانی در حمایت از این فلسطینیان به راه افتاده است.

عفو بین الملل سیاست بازداشت اداری اسرائیل را اقدامی بیرحمانه و ناعادلانه توصیف کرده است.

یک گروه حقوق بشر فلسطینی اعلام کرده اسرائیل ظرف پنج سال گذشته حدود شش هزار دستور بازداشت اداری صادر کرده است.

بازداشت شدگان اداری و وکلای آنها، در اعتراض به چنین شرایطی، دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را تحریم کرده اند و جلسات دادگاه بدون حضور آن‌ها برگزار می‌شود.

جامعه بین المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

ارسال نظر: