X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 193
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 03:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 02:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 03:06 ب.ظ

سکوت مقامات ایسلند در قبال نفرت پراکنی و سخنان نژادپرستانه

  • سکوت مقامات ایسلند در قبال نفرت پراکنی و سخنان نژادپرستانه
یک کارشناس علوم جنایی ایسلند درباره نفرت پراکنی و سخنان نژادپرستانه و سکوت مقامات این کشور، هشدار داد.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کارشناس علوم جنایی ایسلند، ایرون آیشوردوتیر ((Eyrún Eyþórsdóttir، عقیده دارد اگر سخنان تنفرآمیز و نژادپرستانه برای افرادی که آن را در ایسلند منتشر می کنند، عواقب قانونی نداشته باشد، این رفتارمی تواند به منزله رفتار و گفتار قابل قبولی در جامعه باشد.

رسانه ایسلندی در پی تعرضات نژادپرستی و سخنان نفرت پراکنی که در رسانه های اجتماعی پیرامون انتشار مصاحبه لینا رون (Lenya Rún) نخست وزیر ایسلند انجام داده بود، این مصاحبه را از سایت خود حذف کرد.

بر اساس گزارش ایسلند ری ویو، لنیا رون در این مصاحبه بی احترامی و نژادپرستی را که مجبور شده در ایسلند به عنوان فردی با منشأ خارجی تحمل کند افشاء می کند.

وی نفرت پراکنی و اظهارات نژادپرستی را در مورد اتباع بیگانه در فضای مجازی غیر قابل قبول و نوعی بی قاعده گی قانونی تلقی کرد.

ایرون می گوید: هیچ سخنی از مقامات شنیده نشده است، آنها این نوع نفرت را که علیه برخی از اعضای جامعه مطرح می شود، محکوم نکرده اند، و سکوت مسئولین مایه شرمساری است.

وی می افزاید: سخنان مشوق تنفر اینگونه است که هر چه افرادی که از آن استفاده می‌کنند شناخته شده و قدرتمندتر باشند، تأثیر آن در جامعه بدتر است. این می تواند باعث شود که دیگران هم اینگونه بیانات را به زبان بیاورند، زیرا آنها فکر می کنند اگر مقامات کشور بتوانند به خود اجازه دهند این گونه صحبت کنند، برای آنها نیز اشکالی ندارد.

اخیراً در مورد اظهارات نژادپرستانه «اینگی یوهانسون» وزیر شهرسازی ایسلند در کنفرانس ملی در ماه گذشته، اعتراضاتی وجود داشته است مبنی بر اینکه مرتکب نقض منشور اخلاقی پارلمانی شده است.

هر چند که وزیر در این مورد عذر خواهی کرده است اما موقعیت سیاسی وی متزلزل شده است و برخی از مردم و نمایندگان پارلمان خواهان استعفای وی هستند.


ارسال نظر: