X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 175
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:31 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:39 ب.ظ

کمبود داروی بیمارهای خاص در انگلیس/ ابراز نگرانی پزشکان انگلیسی

  • کمبود داروی بیمارهای خاص در انگلیس/ ابراز نگرانی پزشکان انگلیسی
برخی سایت‌های جستجو و تهیه دارو وابسته به نظام بهداشت و پزشکی انگلیس اقدام به گزارش دهی از کمود برخی داروهای درمانی کرده اند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بسیاری نگران بودند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث کمبود و محدودیت در عرضه دارو در سراسر انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی شود.

بر اساس گزارش پی اس ان سی، 90 درصد از داروهای بریتانیا از خارج وارد می شود، به این معنی که اختلالات ناشی از نتایج برگزیت و کمبود رانندگان مجاز باعث ایجاد مشکلات آشکار در حمل و نقل دارو به این کشور شده است.

اسناد لو رفته وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی نشان داد که دویست و نه دارو در سال 2019 با کمبود عرضه و فروش قانونی مواجه شدند به نحوی که بیش از نیمی از آنها برای بیش از سه ماه کمبود داشتند.

داروهایی مانند واکسن های هپاتیت و داروهای ضد صرع با مشکلات تهیه و عرضه «گسترده» مواجه بودند. سندی که توسط تیم مدیریت داروهای مشترک NHS ناتینگهام شایر منتشر شد، فهرستی از کمبودها و اختلالات عرضه آشکار به دلیل شیوع کرونا را افشا کرد.

30 قلم داروی دیگر مشکلات تولید کوتاه مدت داشتند، از جمله داروهای آرامبخش مانند مورفین، داروی ضد استفراغ، لوومپرومازین و فلوکسوئتین (داروهای ضد افسردگی).

شرکت دارویی NHS اسکاتلند و NHS والز، فهرستی از داروهای کمیاب را نیز منتشر کرده اند که برای مشاهده در وب سایت NHS در دسترس است.

شرکت NHS انگلستان این فهرست را "اطلاعات حساس" می داند و هیچ کمبودی منتشر نکرده است.

پزشکان انگلیس هشدار دادند که برخی دارو‌های جایگزین می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی از جمله حملات قلبی خفیف را برای بیماران به دنبال داشته باشد.


ارسال نظر: