X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:25 ب.ظ

بی‌توجهی نظام عدالت کیفری آمریکا نسبت به قربانیان خشونت جنسی/ پلیس شکایت قربانیان را ثبت نمی‌کند

  •  بی‌توجهی نظام عدالت کیفری آمریکا نسبت به قربانیان خشونت جنسی/ پلیس شکایت قربانیان را ثبت نمی‌کند
پلیس آمریکا اکثر قربانیان خشونت جنسی را که برای ثبت شکایت به پلیس مراجعه می کنند، رد می کند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، رسی تیلور ((Recy Taylor، آفریقایی-آمریکایی، وکیل قربانیان تجاوزات جنسی به ویژه مهاجران و پناهجویان است.

بر اساس گزارش استایلیست، وی که خود قربانی تجاوز جنسی است، قربانیان را به افشاگری و صحبت پیرامون نقض حیثیت و شرافت انسانی خود تشویق می کند.

او می گوید رئیس‌جمهور و کمیته قضایی سنا تنها افراد و نهادهای قدرتمندی نیستند که تحقیقات را محدود می‌کنند و حتی به شکایات قربانیان تجاوزات جنسی توجه نمی کنند بلکه حتی پلیس و مراکز تحقیق جرم در آمریکا نیز به قربانیان خشونت جنسی اهمیت نمی دهند.

تیلور همچنین می گوید مجریان قانون، کارفرمایان، ارائه دهندگان مسکن و مدارس با سیاست ها و عملکردهای خود در وقوع تجاوزات جنسی و تضییع حقوق قربانیان سهیم هستند.

اغلب اوقات، پلیس قربانیان را که به مجریان قانون مراجعه می کنند، رد می کنند و همین امر موجب عدم حمایت دولت از قربانیان در وقوع تجاوزات بعدی می شود.

تجاوز جنسی نسبت به مهاجران و پناهجویان در شهرهایی مانند دیترویت، آلبوکرکی و واشنگتن دی سی بالا است و از هر سه قربانی یک نفر پس از تماس با پلیس احساس امنیت کمتری می کند.

قربانیان نیز برای طرح شکایت مجازات خواهند شد. آنها توسط جوامع خود طرد می شوند یا به دروغگویی متهم می شوند و به دلیل گزارش نادرست تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند، البته بعد از سال ها تبرئه می شوند.

پر کردن یک برگه گزارش جنایی می‌تواند قربانیان را در معرض خشونت بیشتری قرار دهد. متجاوزین به دلیل شکایت قربانیان حتی از آنها انتقام می گیرند.

قربانیان اغلب به دلیل طرح شکایت، از شغل، حمایت آموزشی، مسکن و سایر مزایای اجتماعی محروم می شوند.

مدارس درخواست آنها برای اسکان یا حفاظت را نادیده می گیرند و حتی آنها را بیرون می کنند.

براساس بررسی‌های انجام شده، آمریکا به لحاظ فراوانی تجاوز جنسی در میان کشور‌های جهان در رده سوم قرار دارد.

از هر سه زن آمریکایی یک زن در طول زندگی خود آزار جنسی را تجربه می‌کند.

این در حالی است که ۶۸ درصد خشونت‌های جنسی به پلیس آمریکا گزارش نمی‌شود. ۹۸ درصد متجاوزان حتی یک روز هم در زندان نمی‌مانند.


ارسال نظر: