X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 04 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 137
تاریخ ثبت : یکشنبه, 04 اردیبهشت,1401 | 01:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 04 اردیبهشت,1401 | 12:53 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 04 اردیبهشت,1401 | 01:07 ب.ظ

رکورد یک‌ونیم میلیارد یورویی صادرات تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۲۱

  • رکورد یک‌ونیم میلیارد یورویی صادرات تسلیحاتی آلمان در سال ۲۰۲۱
آلمان در سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون یورو سلاح جنگی صادر کرده که این میزان از سال ۲۰۱۷ بالاترین میزان صادرات تسلیحاتی این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آلمان با صادرات ۱.۵۱ میلیارد یورویی اسلحه به کشورهای مختلف رکورد جدیدی را در سال‌های اخیر به ثبت رسانده است؛ مسئله‌ای که در صحنه سیاست آلمان بحث‌برانگیز شده است.

بر اساس گزارش دویچه وله، بیش از ۶۰ درصد از این صادرات به کشورهای خارج از پیمان ناتو، اتحادیه اروپا و کشورهایی از این دست صورت گرفته است.

تحویل سلاح به این کشورها که به "کشورهای ثالث” موسوم هستند به این دلیل بحث‌برانگیز شده که بسیاری از این کشورها به دلیل نقض حقوق بشر و دخالت‌ در درگیری‌های منطقه‌ای مورد انتقاد قرار دارند.

این آمار در پاسخ دولت آلمان به درخواست سویم داغدلن (Sevim Dagdelen)، نماینده حزب چپ در پارلمان آلمان مطرح شده است. بر این اساس، ارزش سلاح‌های صادرشده در سال ۲۰۲۱ برای سومین سال متوالی افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۰ میزان صادرات تسلیحاتی آلمان ۱.۳۸ میلیارد یورو ثبت شد.

۱۰ کشور اصلی دریافت‌کننده این تسلیحات در سال گذشته مصر،‌ اسرائیل، قطر، ترکیه، بریتانیا، و نروژ در خارج از اتحادیه اروپا و ایتالیا، هلند، لتونی و اتریش از کشورهای اروپایی هستند.

ارسال نظر: