X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 08 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 228
تاریخ ثبت : یکشنبه, 08 اسفند,1400 | 01:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 08 اسفند,1400 | 01:48 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 08 اسفند,1400 | 01:54 ب.ظ

سرکوب اسرای فلسطینی در زندان‌های بدنام رژیم صهیونیستی

  • سرکوب اسرای فلسطینی در زندان‌های بدنام رژیم صهیونیستی
اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی وضعیتی بحرانی را تجربه می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،‌ مقام‎های رژیم صهیونیستی در نهایت پس از ۱۴۱ روز اعتصاب غذا، «هشام ابو حوش»، اسیر فلسطینی را از زندان آزاد کردند.

بر اساس گزارش «عرب نیوز»، «هشام ابو حوش»، در روز ۲۴ فوریه، پنجم اسفند، و پس از گذراندن ۱۶ ماه در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.

مقام‎های رژیم صهیونیستی، «ابو حوش» را در پایان دوران محکومیتش در میانه خشم فزاینده فلسطینی‌ها و همچنین انتقاد سازمان‌های بین المللی حقوق بشری، اتحادیه اروپا و سازمان ملل آزاد کردند.

با این حال، پرونده این اسیر فلسطینی تنها یکی از موارد متعدد در زندان‌های رژیم صهیونیستی است؛ چرا که از چهار هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند، ۵۴۰ نفر بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برند؛ در میان آن‌ها ۴۱ زن و ۱۴۰ کودک زیر ۱۸ سال وجود دارند.

طبق گزارش میزان، گزارش‌های منتشر شده نشان می‎دهند که مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی پس از فرار شش زندانی از زندان «جلبوع» در سپتامبر ۲۰۲۱، اقدامات تنبیهی شدیدی را علیه اسرای فلسطینی اعمال کرده‎اند.

مدیر باشگاه اسرای فلسطینی، می‎گوید که اسرای فلسطینی با مشکلات روزمره ناشی از مدیریت زندان‌ها در اراضی اشغالی روبرو هستند.

این مقام فلسطینی می‌ افزاید رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه در سال ۱۹۶۷ تقریباً یک میلیون فلسطینی را دستگیر کرده است.

به گفته وی، «بازداشت‌ها بخشی از یک برنامه سیستماتیک برای خنثی کردن اراده جوامع فلسطینی و همچنین ایجاد ترس است.»

رژیم صهیونیستی، فلسطینیان ۱۹ تا ۲۵ ساله را هدف قرار می‌دهد تا آن‌ها را از اعتراض و فعالیت بازدارد، در حالی که جریمه‌هایی که دادگاه‌های ارژیم صهیونیستی برای زندانیان وضع می‌کنند، بودجه این رژیم را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر: