X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 387
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 03 اسفند,1400 | 01:57 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 03 اسفند,1400 | 01:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 03 اسفند,1400 | 01:57 ب.ظ

تشریح آخرین جزئیات اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان توسط سخنگوی قوه قضاییه

  • تشریح آخرین جزئیات اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان توسط سخنگوی قوه قضاییه

سخنگوی دستگاه قضا گفت: رییس قوه قضاییه تأکید دارد در خصوص اینکه چه کسانی مشمول مرخصی قرار می‌گیرند، هیئتی متشکل از مسئولان قضایی و همچنین سازمان زندان‌ها این موضوع را بررسی کنند؛ کسانی که سال‌های قبل شامل اعطای مرخصی نشده‌اند، مجدداً مورد بررسی قرار می‌گیرند که اگر شرایط لازم را دارند به آنها مرخصی اعطا شود.


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،‌ ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تاکیدات روز گذشته رئیس دستگاه قضا در جمع مسئولان عالی قضایی، اظهار داشت: رئیس دستگاه قضا تاکید کرد تا دادستان‌ها و روسای دادگستری با کمک دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند تا در پایان سال با گرانی مواجه نشویم.


وی ادامه داد: معمولا در پایان هر سال افرادی سودجو اقدام به گران کردن بی جهت کالا‌ها می‌کنند که اگر نظارتی صورت نگیرد قطعاً این گران‌فروشی امسال هم ادامه خواهد داشت.
 

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه هرچند مبارزه با گرانی برعهده دولت و سازمان تعزیرات است، گفت: بر اساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه هرجایی که دستگاه‌های اجرایی و سازمان تعزیرات حکومتی نیاز به کمک داشته باشند دادستان‌ها و روسای کل دادگستری‌ها وظیفه دارند تا همکاری‌های لازم را انجام دهند.

 
خداییان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعطای مرخصی به زندانیان در ایام نوروز شامل چه افرادی می‌شود، گفت: هر ساله در ایام نوروز طی دستورالعمل‌هایی که صادر می‌شود به تعدادی از زندانیان مرخصی اعطا می‌شود. در سال‌های اخیر به خاطر شرایط کرونایی به تعداد بیشتری از زندانیان مرخصی اعطا شده و سعی می‌شود اکثر زندانیان مشمول این مرخصی شوند و امسال هم مرخصی ایام نوروز را برای زندانیان خواهیم داشت.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: رییس قوه قضاییه تأکید دارد در خصوص اینکه چه کسانی مشمول مرخصی قرار می‌گیرند، هیئتی متشکل از مسئولان قضایی و همچنین سازمان زندان‌ها این موضوع را بررسی کنند. کسانی که ممکن است احیاناً سال‌های قبل شامل اعطای مرخصی نشده‌اند، مجدداً مورد بررسی قرار گیرند که اگر شرایط لازم را دارند به آنها مرخصی اعطا شود.

وی با بیان اینکه این ایام میزان مرخصی‌ها بیشتر از ایام دیگر است، خاطر نشان کرد: رییس قوه قضاییه تأکید کرده است نباید به مخلان نظم و امنیت، سارقان و قاچاقچیان مرخصی اعطا شود.
 معمولاً در دستورالعمل‌هایی که صادر می‌شود مستثنیات قید می‌شود که این قبیل افراد جزو این مسثنیات هستند و از این مرخصی‌ها استفاده نمی کنند و بقیه افرادی که شرایط قانونی را داشته باشند مشمول مرخصی ایام عید خواهند شد.


 
ارسال نظر: