X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 02 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 1225
تاریخ ثبت : دوشنبه, 02 اسفند,1400 | 02:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 02 اسفند,1400 | 09:23 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 02 اسفند,1400 | 02:48 ب.ظ

لاسانته؛ زندانی بدنام و جهنمی در فرانسه

  • لاسانته؛ زندانی بدنام و جهنمی در فرانسه

زندانی که اخیرا یکی از فعالان عرصه مد در آن خودکشی کرد، یکی از زندان‌های بدنام فرانسه است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، به تازگی جسد «ژان لوک برونل»، رئیس سابق یک آژانس مد فرانسوی که در زندانی در پاریس در حبس به سر می‌برد، پیدا شد.


بر اساس گزارش دیلی میل، «ژان لوک برونل» در یکی از زندان‌های بدنام فرانسه با نام «لا سانته» به سر می‌برده است.

 

او در سال ۲۰۲۰ و زمانی که قصد سوار شدن به هواپیما به مقصد «داکار» در سنگال را داشت، در فرودگاه «شارل دوگل» بازداشت شد. گمان می‌رود که «برونل» در زمان مرگ خود در یک سلول انفرادی در این زندان مربوط به قرن نوزدهم بوده است.


یک منبع آگاه، می‌گوید «احتمالا برونل خودکشی کرده و تنها یک گشت روتین زندان بوده که جسد او را در حالی که حلق آویز بوده کشف می‌کند.»

 

این «زندان جهنمی» در سال ۱۸۶۷ با ۵۰۰ سلول افتتاح شد و سلول‌های آن به هزار مورد افزایش یافت و در نهایت تا دو هزار محکوم را در دیوار‌های زندان جا داد. پیشتر مرگ با گیوتین به طور معمولا خارج از دیوار‌های آن برگزار می‌شد. آخرین اعدام - با گیوتین - در سال ۱۹۷۲ انجام شد.


در حال حاضر بخش به اصطلاح «وی آی پی» در این زندان وجود دارد که زندانیانی مانند «ایلیچ رامیرز سانچز» معروف به «کارلوس شغال» در آن بازداشت هستند.

 

این زندان به دو سطح بالا و پایین تقسیم می‌شود و زندانیان تا سال ۲۰۰۰ از نظر نژادی در آن جدا می‌شدند. پیش از این بلوکی برای «اروپا غربی»، «آفریقای سیاه»، «آفریقای شمالی» و «بقیه جهان» وجود داشت.

 

در سال ۲۰۰۰، «ورونیک واسور»، افسر ارشد پزشکی «لا سانته»، کتابی به نام «پزشک سرآشپز در زندان لا سانته» منتشر کرد تا نشان دهد زندگی درون دیوار‌های زندان واقعاً چگونه بوده است.


وی می‌گوید که این زندان پر از موش و سوسک بوده و زندانیان خودکشی کرده در زنجیر رها شده بودند. در همین حال، افسران پزشکی قانونی در حال بررسی سلولی هستند که «برونلم در آن جان باخته است. در حالی که دوربین مداربسته در راهرو‌ها و دروازه‌های زندان‌های فرانسه رایج است، اما سلول‌ها تحت نظارت تصویری دوربین‌های مدار بسته نیستند.


 

برچسب ها: زندان, فرانسه
ارسال نظر: