X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 196
تاریخ ثبت : یکشنبه, 10 بهمن,1400 | 12:23 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 10 بهمن,1400 | 12:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 10 بهمن,1400 | 12:23 ب.ظ

هشدار پزشکان و ناظران زندان‌های انگلیس درباره افزایش مرگ زندانیان

  • هشدار پزشکان و ناظران زندان‌های انگلیس درباره افزایش مرگ زندانیان
عدم توجه پلیس و سیستم عدالت کیفری انگلیس به سلامت و بهداشت روانی زندانیان، منجر به مرگ برخی از زندانیان شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پزشکان و ناظران زندان‌‌ها در انگلیس اعلام کردند عدم توجه سیستم کیفری به سلامت و بهداشت روانی زندانیان منجر به افزایش آمار مرگ زندانیان شده است.

بر اساس گزارش آی نیوز، عدم رسیدگی کافی به سوء مصرف مواد در زندان‌های انگلیس منجر به مرگ‌ برخی از مجرمان و حتی متهمان و مظنونین در انتظار محاکمه شده است.

برخی پزشکان و ناظران زندان‌ها هشدار داده‌اند که نحوه رسیدگی به سوء مصرف مواد در زندان‌های انگلیس باید بازنگری شود تا از مرگ های قابل اجتناب ناشی از مصرف پنهانی مواد مخدر و الکل توسط زندانیان جلوگیری شود.

دکتر جیک هار (Jake Hard)، می گوید: ادارات دولتی، کارکنان زندان و ارائه دهندگان خدمات درمانی و در مجموع، سیستم عدالت کیفری بریتانیا، در جلوگیری از مرگ بیشتر در زندان ها و حتی پس از آزادی یک زندانی بی توجهی می کنند.

وی می افزاید: تمرکز صرف بر کشف و اخلال در عرضه مواد مخدر کافی نیست، ما باید اطمینان حاصل کنیم هر فردی که در زندان تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل قرار گرفته است، باید از همان سطح سلامت و بهداشتی که افراد آزاد در جامعه برخوردارند، بهره‌مند باشد.

به گفته جیک هار اگر کسی را به طور قانونی حبس کنید و آزادی او را سلب کنید، به طور قانونی نیز وظیفه دارید از جان او محافظت کنید.

این در حالیست که کیفر حبس نباید بر سایر حقوق زندانیان از جمله حق حیات و حق بر سلامت لطمه وارد کند. موارد متعدد پرونده های ارجاع شده به دادگاه‌ها در کشورهای مختلف در ارتباط با حق بر سلامت، نشانگر آن است که این حق به عنوان یک حق قابل دادخواهی نیز تلقی می‌شود.

ارسال نظر: