X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 210
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 بهمن,1402 | 02:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 18 بهمن,1402 | 02:33 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 بهمن,1402 | 02:38 ب.ظ

افزایش تعداد شهدای غزه به بیش از 27500 نفر

  • افزایش تعداد شهدای غزه به بیش از 27500 نفر

وزارت بهداشت غزه خبر داد که با شهادت ۱۰۷ نفر دیگر در این منطقه تعداد شهدا از ابتدای جنگ به عدد ۲۷۶۸۵ نفر رسیده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، وزارت بهداشت غزه امروز ۱۷ بهمن 1402 و با گذشت ۱۲۳ روز از جنگ در این منطقه از افزایش شهدا به ۲۷۶۸۵ نفر و زخمی‌ها به ۶۶۹۷۸ نفر خبر داد.
 

این وزراتخانه اعلام کرد که ارتش اشغالگر اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت جدید مرتکب شده است که طی آن ۱۰۷ نفر شهید و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند. همزمان بیش از هفت هزار نفر همچنان مفقود و زیر آوار هستند.
 

به گفته منابع فلسطینی حملات شب گذشته تا امروز در شهر «خان یونس»  و «دیرالبلح» متمرکز بود و همزمان درگیری‌های شدیدی نیز در غرب شهر غزه گزارش شده است.
 

هلال احمر فلسطین نیز خبر داد که بیمارستان الامل با گذشت بیش از دو هفته از محاصره کامل، بیش از هشت هزار آواره را در خود جای داده است.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل (آنروا) نیز گفته است که یک کاروان کمک‌های غذایی روز دوشنبه (دیروز) که در حال حرکت به سمت شمال غزه بود هدف حمله نیروی دریایی اسرائیل قرار گرفته است.
 

در این میان بالغ بر ۱.۸ میلیون نفر از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه آواره شده و به مناطق جنوبی‌تر فرار کرده‌اند.

در این راستا ناظران حقوق بشری سازمان ملل می‌گویند که با دستورات اخیر اسرائیل مبنی بر تخلیه مناطق بیشتری در جنوب غزه، اکنون «بیش از دو سوم کل نوار غزه تحت پوشش دستورات تخلیه ارتش اسرائیل قرار گرفته است».
 

طبق گزارش آسوشیتدپرس، مناطق تاثیر گرفته از دستور تخلیه ارتش اسرائیل، خانه بیش از ۱.۸ میلیون فلسطینی یا ۷۷ درصد کل نوار غزه قبل از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته است.
 

رژیم صهیونیستی همواره با این بهانه که به دنبال نیروهای حماس و زیرساخت های مرتبط با حماس می‌گردد از مسئولیت خود در قبال کشتار غیرنظامیان شانه خالی کرده است. 

 

 

 

ارسال نظر: