X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 11 آبان 1398

یک اسیر اردنی در رژیم صهیونیستی به بیمارستان منتقل شد

وزارت خارجه اردن امروز از وخامت حال «هبه اللبدی» اسیر اردنی در زندان رژیم صهیونیستی و انتقال او به مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه اردن امروز جمعه اعلام کرد که «هبه اللبدی» اسیر اردنی که به صورت غیرقانونی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده و از ۳۹ روز پیش اعتصاب غذا کرده بود، به مرکز درمانی منتقل شد.

طبق گزارش وبگاه اردنی«عمون»، وزارت خارجه اردن با اعلام این مطلب تأکید کرد که انتقال اللبدی به مرکز درمانی بنا به درخواست مکرر اردن صورت گرفته است.

وزارت خارجه اردن همچنین بر استمرار اتخاذ اقداماتی برای تضمین سلامت هبه و تلاش برای آزادی او و «عبدالرحمن مرعی» دیگر شهروند اردنی در بند زندان رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وزارت خارجه اردن امروز چهارشنبه اعلام کرد که «غسان المجالی» سفیر اردن در تل‌آویو که در اعتراض به بازداشت دو شهروند اردنی توسط اسرائیل فراخوانده شده بود، به امان بازگشت.

هبه عبدالباقی اللبدی ۲۰ آگوست گذشته در حالی که به دیدار خانواده خود در جنین واقع در کرانه باختری رفته بود، توسط رژیم صهیونیستی بازداشت و به مدت پنج ماه به بازداشت موقت محکوم شده است. حال وی به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت، وخیم گزارش شده است.

روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» اخیرا با اشاره به اینکه اللبدی به خاطر دیدار با افراد مرتبط با حزب‌الله در لبنان بازداشت شده است، به نقل از مسئولان صهیونیست مدعی شد که البلدی برای جذب اعضایی برای حزب‌الله به کرانه باختری آمده است.

اللبدی این اتهامات را رد کرده است.

عبدالرحمن مرعی دیگر شهروند اردنی نیز دوم سپتامبر گذشته در حالی که برای شرکت در جشن عروسی یکی از بستگانش به کرانه باختری سفر کرده بود، بازداشت شد حال آنکه او از بیماری سرطان رنج می‌برد و تا کنون چند بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

اردن هفته قبل در اعتراض به ادامه بازداشت این دو شهروند اردنی، سفیر این کشور در تل‌آویو را فراخواند.