X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 06 مرداد 1398

یادداشت ۱۴۸ کارمند سیاهپوست دولت اوباما در حمایت از "جوخه"

حدود ۱۵۰ تن از کارمندان سیاهپوست دولت باراک اوباما در یادداشتی از زنان رنگین پوست کنگره که دونالد ترامپ اخیرا به آنان تاخته بود و افرادی که "هم‌اکنون تحت حملات ترامپ" هستند، حمایت کردند.



به گزارش ایسنا، ۱۴۸ تن از کارمندان سابق آفریقایی-آمریکایی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در یادداشتی که از سوی روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسید، نوشتند: ما در کنار ایلهان عمر، الکساندریا اوکازیو کورتز، آیانا پریسلی و رشیده طلیب و همچنین تمام کسانی که هم‌اکنون توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و حامیانش مورد حمله قرار می‌گیرند، ایستاده‌ایم؛ افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند درباره اینکه چه کسانی به اینجا تعلق دارند یا ندارند، تصمیم‌گیری کنند.

عمر، کورتز، طلیب و پریسلی چهار زن رنگین پوست عضو کنگره آمریکا هستند که دونالد ترامپ اخیرا از آنان انتقاد کرده و از آنان خواسته بود به کشوری که از آن آمده‌اند، بازگردند.

این گروه در یادداشت خود آورده‌اند، در دوران دولت اوباما  "حملات بی‌امان" علیه مشروعیت قانونی رئیس جمهوری سابق را تجربه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، اعضای این گروه افزودند: ما در برابر نژادپرستی، تبعیض جنسیتی، هم‌جنس‌گرا هراسی و بیگانه‌هراسی که رئیس جمهوری و هر مقام منتخب دیگری از طریق آن دموکراسی ما را مسموم می‌کند، بی‌تفاوت نمی‌نشینیم.

این گروه از قانونگذاران محلی، ایالتی و فدرال و همچنین نامزدهای انتخابات سال ۲۰۲۰ در خواست کردند که "سیاست‌ها و استراتژی‌های خود را به طور واضح برای پیشبرد جامعه آمریکا به عنوان یک دموکراسی قدرتمند، از منظر برابری نژادی که مردم را بر منافع اولویت دهد، بیان کنند".

آنان در ادامه آورده‌اند: ما نقش خود را در این دموکراسی می‌دانیم و تعهد ملتی که توسط مهاجران، برای آنان و از آن‌ها تشکیل شده را محترم می‌شماریم. ما بخشی از این سنت هستیم و می‌توانیم در عین حال به نیاکانمان در سرزمین‌های دور و کشوری که همه آن را خانه خود می‌دانیم، احترام بگذاریم.

این یادداشت مدتی پس از آن منتشر شده که دونالد ترامپ، به چهار تن از زنان رنگین پوست کنگره تاخت و به آنان گفت به جایی که از آن آمده‌اند، بازگردند.

این کارمندان سابق سیاهپوست دولت آمریکا در ادامه اظهار کردند: ما قبلا هم این حرف‌ها را شنیده‌ایم. "به جایی که از آن آمده‌ای بازگرد. به آفریقا برگرد." و حالا می‌گویند "آن‌ها را برگردانید". واقعا هیچ چیز از اینکه به شهروندان بگوییم کشورمان را ترک کنند، غیرآمریکایی‌تر نیست؛ در حالی که به ریشه‌های مهاجرتی، نیاکان یا عدم تمایل آنان به اطاعت بی‌چون و چرا و ساکت ماندن در برابر تضعیف دموکراسی اشاره می‌شود.

در همین حال، باراک اوباما در واکنش به این یادداشت در توییتر نوشت، به "مبارزه" کارمندان سابقش برای داشتن "آمریکایی بهتر" افتخار می‌کند.

اوباما در پیامی توییتری نوشت: همیشه به دستاوردهای این تیم در دوران دولتم افتخار کرده‌ام اما بیشتر از آن، به ادامه مبارزه آنان برای داشتن آمریکایی بهتر افتخار می‌کنم.