X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 11 آبان 1398

گل‌محمدی: صلح و سازش بین دو طایفه بزرگ در ایرانشهر برقرار شد

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر گفت: درگیری خونین بین دو طایفه بزرگ میربلوچزهی و ستوده پس از هفت سال با پیگیری اعضای شورای تأمین و شورای حل اختلاف شهرستان ایرانشهر به سازش ختم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان، محسن گل‌محمدی اظهار کرد: با پیگیری اعضای شورای تأمین و شورای حل اختلاف شهرستان ایرانشهر، درگیری خونین بین دو طایفه بزرگ میربلوچزهی و ستوده پس از هفت سال به سازش ختم شد.

وی تصریح کرد: تاکنون چندین فقره قتل عمدی و نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی بین طرفین به وقوع پیوسته بود که در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش اختلافات بین دو طایفه  خاتمه یافت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر تاکید کرد: با توجه به رویکرد رییس قوه قضائیه و نگاه ویژه رئیس کل  دادگستری استان سیستان و بلوچستان مبنی بر بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش و توجه به سیاست جنایی دستگاه قضا مبنی بر تحقق این مقوله مقدس در سطح کشور به ویژه در استان ما، این دادستانی با جدیت و با ملاحظه ظرفیت های پیش بینی شده در قوانین موضوعه به دنبال مختومه کردن پرونده های قضایی با استفاده از این جایگاه رفیع خواهد بود.