X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 مهر 1398

گزارش مرکز حقوق‌ بشر فلسطین از بازداشت ۴۸ فلسطینی و اردنی به دست سعودی‌ها

مرکز حقوق‌بشر فلسطین (شاهد) با انتشار لیستی از اسامی ۴۸ شهروند فلسطینی و اردنی اعلام کرد، آن‌ها از سوی مقام‌های سعودی بازداشت شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این مرکز از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا به منظور تحت فشار قرار دادن مقام‌های سعودی برای آزادی این ۴۸ شهروند فلسطینی و اردنی اقدام فوری اتخاذ کنند.

"شاهد" یک موسسه غیر دولتی حقوق بشری فلسطینی، مستقر در پایتخت لبنان است.

مرکز حقوق بشر فلسطین همچنین از  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم، پادشاه اردن خواست تا به منظور توقف اینگونه درد و رنج‌های انسانی و آزادی بازداشت‌شدگان نزد مقام‌های سعودی فورا وساطت کنند.

در گزارش این مرکز آمده است، ده‌ها تن از بازداشت‌شدگان از شرایط انسانی بسیار بد رنج می‌برند. مرکز شاهد به نقل از اعضای خانواده بازداشت‌شدگان گزارش داد: کمپین بازداشت‌های گسترده از سوی سرویس امنیتی عربستان در راستای کمک‌ مالی برخی از آن‌ها به خانواده‌های شهدا و اسیران در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی انجام شده است.

این مرکز از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خواست تا به منظور پایان دادن به درد و رنج تمامی بازداشت‌شدگان فورا وارد عمل شود. عربستان تاکنون هیچ واکنشی در این خصوص نشان نداده‌ است.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نهم سپتامبر اعلام کرد ریاض یکی از رهبران این جنبش به نام "محمد صالح الخضری" و فرزند وی را بازداشت کرده است.