X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 خرداد 1399

گزارش حقوق بشر و کرونا در آمریکا توسط چین منتشر شد

چین سند «حقوق بشر و شیوع ویروس کرونا» و ابتلای بیش از ۲ میلیون نفر در آمریکا به این بیماری را منتشر کرد.

 این گزارش با عنوان «همه گیری کرونا و بحران حقوق بشری به سبک آمریکا» توسط انجمن مطالعات حقوق بشر چین منتشر شده است و رسانه های چین از جمله خبرگزاری شینهوا آن را منعکس کرده اند.

در این گزارش از دولت آمریکا به دلیل «کوته بینی، مسئولیت ناپذیری، ناکارامدی و خود محوری منافع» انتقاد شده و آمده است: همین ها باعث شده است تا امروز در آمریکا افزون بر ۲ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۱۰ هزار نفر هم بر اثر آن جانشان را از دست دهند.

«فاصله طبقاتی،  تبعیض نژادی،  نبود منابع تغذیه کافی برای همه اقشار جامعه و وجود مشکلات اساسی در این زمینه ها»  از جمله مواردی است که در این گزارش به آنها اشاره شده و آمده است که این موضوعات باعث بالا رفتن آسیب پذیری جامعه در همه گیری شده است.

گزارش افزوده است وجود همین مشکلات، جامعه آمریکا را به سمت یک فاجعه حقوق بشری سوق داده است.

گزارش ادامه می دهد آمریکا به اقدامات دیگر کشورها در مقابله با کرونا توجه چندانی نکرده و به کارشناسی های پزشکی اهمیت فراوانی نداده و وقت و انرژی خود را صرف برخوردهای سیاسی در این زمینه نموده است.

انجمن حقوق بشر چین از آمریکا به عنوان کشوری یاد کرده است که به گروه های آسیب پذیر و فقیر در جریان همه گیری توجه نکرده و فقر آنها باعث شده است تا در معرض آسیب بیشتری قرار گیرند و برای درمان و آزمایش پول کافی نداشته باشند و بسیاری نیز پس از همه گیری شغل خود را از دست داده اند.