X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 03 اسفند 1398

گاردین: ۲۸۰ هزار نفر در انگلیس بی خانمان هستند

بیش از یک چهارم میلیون نفر از شهروندان انگلیس بی خانمان هستند و شب را در خیابان‌ها سپری می‌کنند.

وضعیت بی خانمان‌ها در انگلیس به صورت یک بحران و یک وضعیت اضطراری درآمده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از شهروندان انگلیسی که درآمد متوسطی دارند توانایی خرید منازل نوساز را ندارند.

طبق گزارش گاردین، تحقیقات جدید در انگلیس نشان می‌دهد که ۱۲۷ هزار کودک در انگلیس در سال جدید میلادی در وضعیت بی خانمان قرار دارند.

گزارش سالانه نشان می‌دهد که حداقل ۲۸۰ هزار نفر بی خانمان در سراسر انگلیس زندگی می‌کنند. در میان هر ۲۰۰ شهروند انگلیسی یک نفر کارتن خواب وجود دارد و یا در خوابگاه‌ ها و اقامتگاه‌ های موقت زندگی می‌کند. در سراسر انگلیس ۸۶ هزار و ۱۳۰ خانواده در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ در اسکان موقت زندگی می‌کردند.

بحران کارتن خوابی در خیابان‌های انگلیس یکی از شناخته شده‌ ترین میراث به جای مانده از ریاضت اقتصادی دهه گذشته است که از سوی دولت‌ها اعمال شده‎اند. آمار و ارقام دولتی نشان می‌دهند که شمار افرادی که شب را در خیابان‌های انگلیس سپری می‌کنند از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ برابر شده و شمار آن‌ها از یک هزار ۷۶۸ نفر به ۴ هزار ۶۷۷ بی خانمان افزایش یافته است.

تقریباً ۳ چهارم جوانانی که تحت تاثیر معضل بی خانمانی در انگلیس قرار گرفتند، گفته‎اند به دلیل آنکه مکانی برای اقامت ندارند کارتن خواب شده‎اند.

این تحقیق می‎افزاید تقریباً از هر ۱۰ جوان ۴ نفر مجبور هستند به دلیل نداشتن مکانی برای اقامت در خانه‌هایی که توسط والدین و یا سرپرستان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند زندگی کنند.

مدیر اجرایی سنترپوینت می‌گوید، با افزایش یافتن معضل جوانان بی خانمان در انگلیس، نیاز است تا اقدامات فوری برای حمایت از جوانان آسیب پذیر انجام شود.