X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 02 تیر 1399

کشف اجساد معلق سیاهپوستان در آمریکا/ پلیس: خودکشی است!

در چند روز گذشته کشف جسد یک نوجوان سیاهپوست در نزدیکی یک مدرسه ابتدایی در شهر اسپرینگ ایالت تگزاس و یافتن جسد یک مرد اسپانیایی تبار در هیوستون و سپس یافتن جسد یک مرد سیاهپوست که به درختی در یکی از پارک‌های منهتن بسته شده بود، توجه فعالان را به مشکوک بودن مرگ این افراد جلب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت : مقام‌های پلیس ایالتی در آمریکا دلیل مرگ این افراد را خودکشی اعلام کرده‌اند. آنها مدعی‌اند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مرگ آنها خودکشی نبوده، وجود ندارد. اجساد این افراد در حالت حلق آویز پیدا شده است.

پیش از این نیز در یکی از شهرهای کالیفرنیا،  جسد  "مالکوم هارش" یک مرد بی خانمان که در چادر زندگی می‌کرد، پیدا شده بود. این مرد سیاهپوست از درختی حلق آویز شده بود. ۱۰ ژوئن نیز پلیس جسد یک مرد سیاهپوست دیگر به نام "رابرت فولر" را  در  یک پارک شهر پالمدال کالیفرنا یافته بود. وی نیز از درختی حلق آویز شده بود.

در خصوص مالکوم هارش و رابرت فولر. فعالان و خانواده های این دو مقتول می‌گویند خودکشی دلیل مرگ آنها نیست.

فعالان مدنی ادعای پلیس درباره خودکشی این افراد را زیر سوال برده و می گویند که این افراد ممکن است با انگیزه نژادپرستی و انتقام از جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد"، به قتل رسیده باشد و پلیس باید دست به تحقیق شفاف و فوری درباره دلایل مرگ این افراد بزند.

مرگ مرموز و زنجیره وار این افراد سیاهپوست و رنگین پوست در حالی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است که خشونت و نژادپرستی  پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا جنجال و اعتراض های بی سابقه‌ای در این کشور به وجود آورد.

بنا بر آمارهای رسمی، بیشترین کشته‌های پلیس آمریکا را افراد سیاهپوست تشکیل می‌دهند.

در حالی که فضای سیاسی و اجتماعی آمریکا هنوز از مرگ "جورج فلوید" شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست نیروهای پلیس و اعتراضات ضد دولتی در التهاب به سر می‌برد، فعالان مدنی و برخی رسانه‌های آمریکایی با انتشار اخبار مرگ زنجیره‌ای دست کم ۶ سیاهپوست در چند روز گذشته، خواستار اجرای تحقیق شفاف و فوری درباره آنها شده‌اند.