X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 06 اردیبهشت 1399

کرونا در آمریکا،جرایم ناشی از نژادپرستی را افزایش داد

بحران کرونا در آمریکا باعث شده تا رفتار‌های نژادپرستانه مردم این کشور با جمعیت اقلیت بیش از پیش خود را به تصویر بکشد.

آمریکا در حال حاضر از لحاظ شدت درگیری با ویروس کرونا در صدر جدول جهانی قرار گرفته و شمار قربانیان و مبتلایان به این ویروس همچنان صعودی است.

این بیماری که اکنون به یک بحران در سراسر آمریکا تبدیل شده دولت فدرال را با چالشی جدی برای مقابله با آن رو به رو کرده است.

همچنین بحران «کرونا» ، بخش‌های بسیاری از جامعه آمریکا را تحت الشعاع خود قرار داده و معضلات این کشور را بیش از پیش به تصویر می‌کشد.

موضوع تبعیض نژادی که در جامعه آمریکا سابقه طولانی دارد، اکنون با بروز این بحران، روز به روز خود را بیش از گذشته نمایان می‌کند.

با وجود آنکه وقتی صحبت از تبعض نژاد و نژادپرستی در آمریکا به میان می‌آید معمولا بر رفتار‌هایی که علیه سیاه پوستان صورت می‌گیرد، تمرکز می‌شود، اما عمدتا رفتار‌های نژادپرستانه علیه شهروندان آسیایی از رسانه‌ها مخفی می‌مانند.

آمار‌ها نشان می‌دهند که در ماه‌های گذشته، جرایم ناشی از نفرت مربوط به بحران کرونا علیه شهروندانی آسیایی تبار در سراسر آمریکا به طور چشمگیری افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه ووکس، طبق آمار ثبت شده در ۲ هفته آخر ماه مارس، ۱۱۰۰ مورد گزارش جرایم ناشی از نفرت در مرکز Stop AAPI Hate به ثبت رسیده است.

جرایم به ثبت رسیده از حمله لفظی تا حملات فیزیکی و ضرب و شتم، گزارش شده است.


در تاریخ ۱۴ مارس، یک مورد حمله با سلاح سرد به یک خانواده آسیایی در تگزاس و در تاریخ ۵ آوریل، اسید پاشی به یک زن چینی در شهر بروکلین به ثبت رسیده است.


شایعاتی مانند اینکه ویروس کرونا از چین سرچشمه گرفته و اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ویروس کرونا را یک ویروس چینی نامیده، باعث شده تا برخورد‌های نژادپرستانه با شهروندان آسیایی تبار در این کشور تشدید شود.

در حال حاضر بیش از ۱۸ میلیون شهروند آسیایی تبار در آمریکا زندگی می‌کنند و بسیاری از آنان می‌گویند در بحران کرونا، نژادپرستی را به طور آشکار در این کشور تجربه کردند.

علاوه بر آن سیاه پوستان در آمریکا که همیشه با موضوع تبعیض نژاد دست به گریبان هستند، اکنون بیشترین قربانیان نابرابری‌ها در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در بحران کرونا هستند.

بحران کرونا تاکنون هزاران قربانی و نزدیک به یک‌ میلیون مورد مبتلا در آمریکا بر جای گذاشته است.