X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 دی 1398

پیگیری مطالبات و حقوق قانونی جانباختگان و آسیب دیدگان حادثه تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان

قوه قضائیه در استان کرمان با جدیت پیگیر مطالبات و حقوق قانونی جانباختگان و آسیب دیدگان حادثه مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، پس از وقوع حادثه تلخ جان‌باختگان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان، دستگاه قضا با جدیت پیگیر مطالبات قانونی بازماندگان و آسیب دیدگان این حادثه است، هر چند برخی از معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران به شایعه پراکنی های دروغ در این خصوص دامن زدند .

این در حالی است که بلافاصله پس از وقوع این حادثه رئیس قوه قضائیه دستور رسیدگی سریع به حادثه کرمان را به مراجع قضایی صادر و اعلام کرد که این موضوع در دستور کار ویژه دستگاه قضایی در استان کرمان قرار بگیرد.

در راستای دستور رئیس قوه قضائیه ، رئیس کل دادگستری استان کرمان با حضور در منزل خانواده های مرحوم حمزه نژاد و ایران پور در شهرستان بافتاز بازماندگان این حادثه ،گفت: دستگاه قضایی استان کرمان پس از وقوع حادثه اقدامات قضایی خود را آغاز نموده و در همین رابطه پرونده ای در دادسرای مرکز استان تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه تحقیقات تکمیلی و تخصصی از سوی دادسرای کرمان در حال انجام است افزود: قوه قضائیه در استان کرمان با جدیت پیگیر مطالبات و حقوق قانونی جانباختگان و آسیب دیدگان این حادثه است.