X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399

پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه علوم و فناوی‌های نوین با وجود تحریم‌ها/ تقدیر مقام معظم رهبری از سپاه

پیام پرتاب "ماهواره نور" و به ثمر نشستن این دستاورد مهم این است که تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها مانعی در مسیر پیش روی ملت ما نیست بلکه موجب روشن شدن موتور پیشران فناوری‌های نوین کشورمان برای رسیدن به یک قدرت بزرگ در سطح منطقه و در افق نزدیک در سطح جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، امروز( چهارشنبه) سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا از تشکر رهبر عظیم الشان انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از عملکرد و تلاش‌های خوب سپاه خبر داد.

در متن پیام فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) آمده است: "سلام من را به مناسبت روز تأسیس سپاه به آحاد کارکنان سپاه و خانواده های محترمشان برسانید. از عملکرد خوب و تلاش‌های سپاه تشکر می‌کنم و دعاگویشان هستم."

این پیام در حالی ابلاغ شد که امروز ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با موفقیت پرتاب و در مدار زمین قرار گرفت.

با وجود اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره با اعمال تحریم‌های ظالمانه سعی داشته و دارند که مانع پیشرفت ایران در زمینه های مختلف شوند، اما عملکرد موفقیت آمیز سپاه نشان داد که تحریم‌ها علیه کشورمان در زمینه توسعه علوم و فناوری هیچ تأثیری ندارد.

آمریکا و غرب باید بفهمند که با تحریم‌ نمی‌توانند جلوی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه‌های علمی بگیرند.

در همین زمینه سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پرتاب و در مدار قرار گرفتن نخستین ماهواره چند منظوره ایران  که کاربرد دفاعی هم دارد، گفت: امروز ارتش های قدرتمند دنیا بدون قرار گرفتن در فضا دارای نقشه دفاعی جامعی نیستند و دستیابی به این فناوری برتر ساز که ما را به فضا منتقل می کند و قلمرو توانایی هایمان را گسترش می‌دهد یک دستاورد راهبردی است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه تمامی اجزای مختلف فناوری‌های پرتاب این ماهواره اعم از پرتابگر و ماهواره متکی به دانش بومی، بدون اتکا به خارج و در اثر تحریم به وجود آمده است، تصریح کرد: پیام به ثمر نشستن این دستاورد مهم این است که تحریم نه تنها مانعی در مسیر پیش روی ما نیست بلکه موجب روشن شدن موتور پیشران فناوری‌های نوین ما برای رسیدن به یک قدرت بزرگ در سطح منطقه و در افق نزدیک در سطح جهانی است.

سرلشکر سلامی در پایان تحقق این دستاورد راهبردی فضایی را لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر راهبرد "قوی شدن" عنوان و تاکید کرد: پیام بزرگ این اتفاق این است که ما در هر عرصه ای ورود کنیم با تکیه بر خداوند متعال و استعدادهای درونی خود می‌توانیم موفقیت های چشمگیر و جهان پسندی داشته باشیم.