X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 آبان 1398

پنجمین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در البرز/ بررسی راهکار‌های پیشگیری از قاچاق سوخت

پنجمین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان البرز با بررسی راهکار‌های پیشگیری از قاچاق سوخت، ضرورت پلاک گذاری ادوات کشاورزی، نظارت بر کیفیت سوخت تولیدی و نظارت بیشتر برای جلوگیری از کمبود فراورده‌های سوختی در استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، پنجمین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان البرز با بررسی راهکار‌های پیشگیری از قاچاق سوخت، برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان البرز و با ریاست جعفر داراب خانی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز و رئیس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز برگزار شد، بر پیشگیری از هرگونه تخلف در زمینه توزیع سوخت تأکید شد.

داراب خانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات کارگروه اظهار کرد: برگزاری این جلسات با حجم بالای مأموریت‌های محوّله، زمانی نتیجه بخش است که مصوبات آن به مرحله‌ی اجرا برسد و تاکید رئیس کل دادگستری البرز و دادستان کرج بر اجرایی شدن مصوبات، اهمیت این جلسات را نشان می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به وجود سامانه‌های برخط متعدد پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، ظرفیت قانونی و بستر لازم برای پیشگیری از این معضل وجود دارد و شایسته است کلیه اعضای کارگروه و دستگاه‌های مسئول، به تکالیف خود در چارچوب قانون عمل کنند.

در ادامه مهندس دلبری سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی البرز، به بیان گزارش عملکرد شرکت متبوع خود پرداخت و از بالا رفتن مصرف سوخت در هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

ضرورت پلاک گذاری ادوات کشاورزی، نظارت بر کیفیت سوخت تولیدی و نظارت بیشتر برای جلوگیری از کمبود فراورده‌های سوختی در استان البرز، از دیگر موارد عنوان شده در این جلسه بود.

در این جلسه نمایندگانی از دادسرای عمومی و انقلاب کرج، اداره کل اطلاعات استان البرز، گمرک، دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، اداره کل جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس فتا، محیط زیست، اداره کل صداو سیما، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط حضور داشتند.