X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 مرداد 1398

پسر شارون خواستار الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی شد

پسر نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ترغیب به الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی کرد.




به گزارش ایسنا،‌ گلعاد شارون، پسر آریل شارون، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه یدیعوت آحارونوت که سایت "عربی ۲۱" آن را منتشر کرد، نوشت، ‌اسرائیل به تدریج از طریق دولت راست‌گرای کنونی خود، کنترل بر مناطق "سی" کرانه باختری را از دست می‌دهد، زیرا کسی که به دنبال الحاق این مناطق به مرزهای اراضی اشغالی است به زودی خود را در برابر منطقه‌ای پر از مردم فلسطین می‌یابد نه منطقه‌ای خالی. هیچ اسرائیلی عاقلی وجود ندارد که بخواهد دولتش نیم میلیون فلسطینی که از این دولت بدشان می‌آید را به خود ملحق کند.

وی افزود: دولت راست‌گرای کنونی که اسرائیل پیش از این در اصول راست‌گرای خود چنین دولتی را ندیده بود، نقش و حضورش را به تدریج به شکل چشم‌گیری از هفت ماه پیش از دست داده است. زیرا جریان راست‌گرای اسرائیل در گذشته بر کار تسلط داشت اما امروز تنها در اظهارنظر کردن و شعار دادن حرفه‌ای شده است.

گلعاد در این یادداشت ادعا کرد، کشاورزان یهودی از مشکلات خود در شهرک‌ها رنج می‌برند و دولت هم به داد آنها نمی‌رسد. فلسطینیان کاشت درختان زیتون در مناطق مختلف کرانه باختری را با حمایت سازمان‌های معروف اسرائیل ادامه می‌دهند در حالی که درختانی که شهرک‌نشینان کاشته‌اند به صورت دوره‌ای کنده می‌شوند و هیچ‌کس درباره آن واکنشی و حرف و حدیثی نمی‌شنود.

وی در ادامه مدعی شد، کشاورزان یهودی در کرانه باختری از کمبود آب رنج می‌برند و گاهی بهای خرید آب توسط آنها در مقایسه با پولی که یهودیان داخل اراضی اشغالی می‌پردازند، افزایش می‌یابد، با این وجود آنها آماده پرداخت بهای آب هستند اما آبی در لوله‌های آب دیده نمی‌شود. این در حالی است که "فلسطینیان به صورت افراطی از آب استفاده می‌کنند".

گلعاد نوشت: دولت راست‌گرای کنونی اسرائیل بسیار شعارهایی مانند حق ما در این "کشور: است، ما هر طور که بخواهیم در هر جا ساخت و ساز می‌کنیم، مناطق "سی" را به اراضی اشغالی ملحق می‌کنیم، سر می‌دهد اما آمار حقیقی حاکی از این است که فلسطینیان به کنترل مناطق "سی" و دیگر مناطق گسترده ادامه می‌دهند در حالی که می‌دانند براساس توافق‌نامه اسلو این مناطق تحت کنترل مدنی و نظامی اسرائیل است اما باز هم به ساخت و ساز و کنترل بر این اراضی ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد، داده‌های دیجیتالی حاکی از آن هستند که مساحت مناطق سی در کرانه باختری نزدیک به ۳۰ میلیون دونم است و نیم میلیون اسرائیلی در آن سکونت دارند اما کل مساحتی که منازل آنها از این منطقه را در برگرفته بیش از ۲.۵ درصد نیست و مساحت مناطق صنعتی و اردوگاه‌های ارتش تحت کنترل دولت اسرائیل هم تنها ۸.۵ درصد است.

شارون در ادامه این یادداشت با مظلوم نمایی آورده است، در مقابل، در این مناطق ۲۰۰ هزار فلسطینی ساکن هستند و فقط ۱۵ هزار تن از آنها به صورت قانونی سکونت دارند. طبق قانون کرانه باختری هر کسی که به مدت ۱۰ سال بر مساحتی کنترل داشته باشد، صاحبش می‌شود اما این قانون فقط از آن فلسطینیان است، زیرا اسرائیل براساس حکم دادگاه عالی باید مالکیت خود بر این اراضی را با اسناد و مدارک قانونی اثبات کند و همین مساله اسرائیلی‌ها را مضحکه فلسطینیان کرده است.

وی در پایان نوشت، فلسطینی‌ها بر ۳۰ درصد از کل مساحت اراضی مناطق "سی" کنترل دارند که اکثر آن غیرقانونی است و این میزان از کنترل به تدریج با گذشت زمان گسترش می‌یابد و اسرائیل از صحرای کرانه باختری گرفته تا همه مناطق "سی" را از دست می‌دهد.