X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 دی 1398

پایان گازرسانی به سیستان و بلوچستان تا سال ۹۹

روند توسعه شبکه گاز در استان سیستان و بلوچستان طی ۲ سال گذشته شتاب بیشتری پیدا کرده و طبق گفته مسئولان تا سال ۹۹ پرونده آن بسته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شبکه انتقال گاز در آخرین ایستگاه وارد استان سیستان و بلوچستان شد، استانی که به دلیل گرما و رطوبت در اولویت آخر گازرسانی قرار گرفته است و برای مصارف خانگی سالیانه هزار لیتر نفت سفید به علاوه کپسول‌های گاز مایع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

با آغاز فصل سرما شاهد صف‌های طولانی برای کپسول گاز در استان سیستان و بلوچستان هستیم و بسیاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران را مقصر کاهش عرضه کپسول‌های گاز دانستند، امری که با تکذیب این سازمان مواجه شد و اعلام کرد: تامین کپسول مورد نیاز بر عهده دولت نیست و وظیفه انجام آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

در ادامه اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آمده است که اولویت توزیع ال پی جی با خانوار‌های شهری، روستایی و عشایری است که هنوز به شبکه گاز سراسری متصل نیستند و پس از آن به سایر صنوف و گروه‌های خدماتی ارائه می‌شود.

به نظر می‌رسد بخشی از کمبود گاز در استان سیستان و بلوچستان مربوط به استفاده خودرو‌ها از گاز مایع به عنوان سوخت است، امری که با افزایش قیمت بنزین شتاب بیشتری گرفته است.البته فروش حواله‌های هزار لیتری نفت سفید و قاچاق سوخت نیز در کمبود عرضه گاز بی تاثیر نبوده است.

پرونده گازرسانی به زاهدان سال ۹۹ بسته می‌شود

طبق گزارش میزان، بهرام صلواتی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، با بیان اینکه گسترش چتر گازرسانی در سیستان و بلوچستان، تکمیل پروژه زاهدان - دوراهی دشتک، آغاز عملیات اجرای پروژه‌های زاهدان - خاش، خاش- میرجاوه و دوراهی دشتک - زابل را از دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: راه‌اندازی بخشی از خط لوله بیدبلند - اهواز، احداث ابنیه، راه و مراکز بهره‌برداری مانند مراکز بهره‌برداری بیجار و کرمان، مامورسرا‌های جهرم، خاوران و صفاشهر و اسکله بندر طاهری از جمله طرح‌های مهم این شرکت تا پایان امسال است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تدوین راهبرد‌هایی برای بهبود و ارتقای شفاف‌سازی و ایجاد فرصت‌های برابر، بهبود فرآیند‌های موجود برای کاهش زمان و ورود به بازار‌های جهانی به‌منظور استفاده بهینه از توان صنعت گاز خبر داد و اظهار کرد: استفاده از فناوری‌ها و روش‌های جدید به‌منظور کاهش هزینه و حفظ محیط زیست با جدیت در دست پیگیری است و در عین حال، در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های ژئوگرید، جرثقیل‌های کابلی، لوله‌هایی با گرید مناسب و قابل تولید توسط شرکت‌های داخلی، جوشکاری اتوماتیک و الگو‌های جدید تعیین حریم خطوط لوله نیز به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم.