X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399

پاسخ موسوی به ادعای مضحک امریکا و قرار دادن ایران در لیست سیاه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اقدام وزارت خارجه امریکا در قرار دادن ایران به همراه چهار کشور دیگر در لیست سیاه، گفت: آمریکا باید به تروریسم دولتی خود پایان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در ادامه دست و پا زدن‌های رژیم آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، وزارت خارجه ایالات متحده، نام ایران را به همراه چهار کشور دیگر به بهانه «عدم همکاری با آمریکا علیه تروریسم» در لیست سیاه قرار داد.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که پنج کشور کوبا، ونزوئلا، سوریه ، کروه شمالی و ایران در سال ۲۰۱۹ با تلاش‌های آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری نکرده‌اند.

واشنگتن در حالی ایران و چهار کشور دیگر را به عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا در مقابله با تروریسم متهم کرده است که نیروهای آمریکایی تحت فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۹۸) در اقدامی تروریستی که بسیاری از جمله برخی مقام‌های آمریکایی آن را اقدامی جنگی توصیف کردند، سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به همراه یارانش در نزدیک فرودگاهی در بغداد به شهادت رساندند.

در همین حال، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیترش و در واکنش به ادعای مضحک و بی پایه و اساس آمریکایی ها مبنی بر عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با تروریسم نوشت: ایالات متحده با آن سابقه ایجاد، تامین مالی و تسلیحاتی گروههای تروریستی مختلف، اعمال تروریسم دولتی و نیز حمایت آشکار از یک رژیم تروریستی دیگر (رژیم صهیونیستی) معیار خوبی برای ارزیابی تلاش‌های ضدتروریستی نیست. آمریکا باید به تروریسم دولتی خود پایان دهد.