X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: جمعه 29 فروردین 1399

وضعیت نوجوانان آمریکایی در کانون های اصلاح و تربیت/مادران گریان،چشم به راه و منتظر یک تماس تلفنی!

مادران جوانان زندانی می گویند: در حالیکه کرونا ویروس در داخل بازداشتگاه‌ها شیوع پیدا کرده است و به بچه‌ها و کارمندان آسیب می رساند، دولت هیچ اطلاعاتی به ما نمی دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تیلر کینکیت در گزارشی در وب سایت شبکه خبری ان بی سی نیوز به وضعیت وخیم شیوع کرونا ویروس در کانون های اصلاح و تربیت و ممنوعیت ملاقات با خانواده و حتی تماس تلفنی با والدین، پرداخت و نوشت:

جیسِ 17 ساله، سال گذشته را در بازداشتگاه برایدج سیتی سنتر برای جوانان که یک مرکز بازداشت طولانی مدت در نزدیکی نیواورلئان است، گذراند. نزدیک به سه سال دیگر از مجازات جیس که به خاطر ضرب و جرح و درگیری با همسایگان و مقاومت در برابر دستگیری صادر شده، باقی مانده است. برایدج سیتی سنتر مانند بسیاری از مراکز بازداشت جوانان، ملاقات های خانوادگی را در ماه مارس به عنوان اقدامی برای جلوگیری از شیوع کووید 19، بیماری‌ای که بر اثر کرونا ویروس رخ می‌دهد، متوقف کرد.

از آن زمان تاکنون، نتیجه‌ی آزمایش کرونا ویروس 10 جوان و نه نفر از کارکنان مرکز برایدج سیتی سنتر مثبت بوده است. هینگل و والدین دیگر می گویند که مقامات رسمی و دولتی به آنها نگفته اند که چه اقداماتی برای رسیدگی به گسترش سریع ویروس در حال انجام است. بنابراین هینگل، که در صنعت خدمات در نیواورلئان کار می‌کند، در تماسهای تلفنی روزانه خود به چیزی که از جیس می شنود، اعتماد می کند. گفتنی است، او برای هر  15 دقیقه مکالمه با فرزندش باید 3 دلار و 15 سنت بپردازد.

جوانان در مرکز برایدج سیتی سنتر هر روز به مدت یک ساعت از سلول‌هایشان بیرون می روند. جیس به هینگل گفت که غیر از این یک ساعت، آنها در خوابگاه خود هستند. آنها هیچ آموزشی دریافت نمی کنند و همچنین هیچ دیداری با مسئول پرونده‌ی خودشان یا روحانیون مذهبی ندارند. آنها استرس دارند و نمی دانند چه اتفاقی می افتد. کسانی که مریض هستند به خوابگاه دیگری منتقل می شوند اما جیس نمی داند که بعداً چه اتفاقی برای آنها می افتد.

هینگل در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: این یکی از بدترین چیزهایی است که تا به حال مجبور به گذراندن آن شده ام. من فقط پای تلفن می نشینم، صبر می کنم و دعا می‌خوانم، منتظر می مانم و دعا می کنم و این تنها کاری است که می توانم به عنوان یک مادر انجام دهم. من منتظر تماس پسرم هستم و فقط دعا می کنم که بدترین ترس من به واقعیت تبدیل نشود.

نتیجه‌ی آزمایش کرونا ویروس بیست و هفت جوان در چهار بازداشتگاه جوانان در لوئیزیانا مثبت بوده است. این مراکز عبارت اند از: برایدج سیتی سنتر، سوانسون در مونرو، آکادینا در بانکی و مرکز سوانسون در کلمبیا. این مراکز محل نگهداری بچه‌ها و جوانان بین 13 تا 20 سال است که در حال گذراندن مجازات طولانی مدت خود هستند. از روز دوشنبه، نتیجه‌ی آزمایش کرونا ویروس 14 نفر از کارکنان این مراکز مثبت بوده است.

مقامات دولتی جزئیات چندانی در مورد نحوه برخورد با کسانیکه در میان کودکان زندانی به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند، ارائه نمی‌کنند. به همین دلیل، والدین و فعالان حقوق مدنی از آنان ناامید شده اند. هینگل گفت که او نمی داند چگونه کارکنان در مورد فرستادن کودکان بیمار به بیمارستان تصمیم می‌گیرند. همچنین هینگل تصریح کرد که در این مورد چیزی به او گفته نمی‌شود.

ده ها مورد از بیماری کرونا ویروس در بازداشتگاه های جوانان لوئیزیانا تأیید شده است. گفتنی است، لوئیزیانا یکی از معدود ایالت هایی است که نتایج تست کرونا ویروس مراکز بازداشت جوانان را منتشر می کند. برای پر کردن شکاف مربوط به اطلاعات منتشره درباره‌ی شیوع کرونا ویروس در بازداشتگاه‌ها، جوشوا رونر پرونده های کرونا ویروس را با استفاده از ترکیبی از اظهارات چهره های ایالتی و گزارش های رسانه ای بررسی کرده است. وی در زمینه‌ی دادرسی جوانانان در سازمان ملی غیر انتفاعی جنایی دادرسی که در واشنگتن مستقر است، تحصیل می کند. رونر 55 کودک و 84 کارمند بالغ مبتلا به کرونا ویروس را در مراکز بازداشت جوانان در سراسر کشور  شناسایی کرد.
تعداد فزاینده نتایج مثبت آزمایش کرونا ویروس هشدار اپیدمیولوژیست ها، پزشکان و مدافعان عمومی را به دنبال داشت که گفتند: به محض اینکه کرونا ویروس به بازداشتگاه‌ها سرایت کند، به سرعت گسترش می یابد. متخصصان پزشکی، رهبران پیشین مراکز اصلاح و تربیت جوانان و گروه های آزادی مدنی اظهار داشتند که ایالت ها باید هرچه بیشتر جوانان را آزاد کنند تا از بروز شیوع کووید 19 در میان زندانیان مانند مواردی که در زندان کوک در شیکاگو اتفاق می افتد، جلوگیری کنند.
سامانتا باکینگهام، مدیر کلینیک دادرسی برای جوانان در دانشکده حقوق دانشگاه لویولا و نویسنده‌ی مقاله‌ای که اخیراً در مورد کووید 19 در بازداشتگاههای جوانان نوشته شده است، گفت: بازداشتگاه‌ها مکان‌های شلوغی هستند که نمی‌توان فاصله‌گذاری اجتماعی را در آنها اعمال کرد. باکینگهام خاطرنشان کرد: در مراکز بازداشت جوانان، اغلب کودکان در استفاده از ضد عفونی کننده دست محدودیت دارند و از دوش و حمام مشترک استفاده می کنند. از سوی دیگر، به کارمندان گزینه های کمی برای جدا کردن کودکان بیمار از دیگر زندانی‌ها، به جز قرار دادن آنها در سلول انفرادی داده می شود.
اگرچه کروناویروس خطر بزرگی برای افراد مسن به وجود می آورد،  برای کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند نیز تهدید به شمار می رود. حال آنکه جوانان در سیستم دادرسی جوانان به احتمال زیاد دارای مشکلات اساسی مرتبط با سلامت هستند.