X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مهر 1398

وضعیت شیخ زکزاکی وخیم است

دفتر شیخ زکزاکی دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه در مورد شرایط جسمی و پزشکی وی و همسرش در زندان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش میزان؛ دفتر «شیخ زکزاکی»، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه، اعلام کرد که با وجود وخامت شرایط جسمی و پزشکی شیخ زکزاکی و همسرش، دولت نیجریه همچنان از ارائه فرصت درمان به آنها خودداری می‌کند.

دفتر شیخ زکزاکی در بیانیه‎ای می‎گوید: "۱۴۰۱ روز از بازداشت شیخ زکزاکی و همسرش و چند ماه از ششم جولای ۲۰۱۹ (۱۵ تیر) که وخامت شرایط جسمی و پزشکی وی و همسرش اعلام شد، می‌گذرد. "

این بیانیه می‎افزاید: "در پی تلاش‌ها و فشار‌های فراوان داخلی و بین المللی، دادگاه در نهایت به شیخ و همسرش اجازه داد برای درمان به بیمارستانی در هند اعزام شوند. اما دولت نیجریه در این روند کارشکنی کرد تا این ۲ نفر از آنجا بدون طی هیچ مرحله درمانی به کشور بازگردند. "

دفتر شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه از آن زمان تاکنون هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت شیخ زکزاکی و همسرش انجام نشده، افزوده که گذشت زمان سبب تشدید وخامت شرایط جسمی آنان شده است.

شیخ زکزاکی و همسرش از سال ۲۰۱۵ تاکنون در پی یورش نیرو‌های امنیتی دولت نیجریه به مراسم عزاداری دستگیر شدند. بازداشت دبیر کل جنبش شیعیان نیجریه با وجود وخامت شرایط جسمی و پزشکی وی در حالی ادامه دارد که دیوان عالی این کشور در سال ۲۰۱۶ حکم آزادی شان را صادر کرده بود.