X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 بهمن 1398

وزیر ارتباطات: در صنعت ماهواره بخش زیادی از دانشنمدان فضایی کشور زنان هستند

آذری جهرمی گفت: در صنعت ماهواره بخش زیادی از دانشنمدان فضایی کشور زنان هستند به صورتی که مدیران پروژه ماهواره‌های ناهید و پیام دو خانم بودند.


محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: امروز زنان در بیشتر عرصه های اجتماعی فعال هستند و در عرصه‌های کار آفرینی و کسب و کار نیز حضور فعالی دارند،  بیش از ۹۰ درصد مجموعه‌های بومگردی در کشور توسط زنان اداره می شود و زنان در عرصه اقتصاد دیجیتال و مدیریت استارت آپ ها در کشور حضور موفقی دارند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد پتانسیل جامعه زنان هستند که باید در رشد جامعه مورد استفاده قرار بگیرید، تصریح کرد: دو نوع سبک استفاده از این پتانسیل وجود دارد، سبک غربی مبتنی بر زیبایی زنان و سبک واقعی که مبتنی بر نگاه دینی ما است. 

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه عصاره اقتصاد دیجیتال خلاقیت است، گفت: فناوری، فضایی را به وجود می آورد که زنان در کنار وظایف خود به وظایف کاری نیز رسیدگی کنند. در حال حاضر ۱۷ درصد کارکنان شاغل در وزارت ارتباطات را زنان تشکیل می دهند و ۱۸ درصد جامعه استارت آپی را نیز زنان تشکیل می دهند که باید این رقم بیشتر شود و به بانوان در حوزه اقتصاد دیجیتال فرصت بیشتری بدهیم.