X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 05 بهمن 1398

واکنش سازمان ملل به رفتار مکزیک در قبال مهاجران

سازمان ملل نسبت به اقدامات دولت مکزیک در قبال مهاجران در مرزهای این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های غربی از مکزیکوسیتی گزارش دادند که سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که نسبت به تاثیر اقدامات مکزیک در مورد مهاجران بر کودکان و اقشار آسیب‌پذیر نگران است.

سازمان ملل تاکید کرد که مکزیک حق دارد از مرزهایش حفاظت کند اما نباید بیش از حد از اهرم زور و فشار استفاده کند.

دولت مکزیک پس از درخواست های آمریکا، تدابیر سختگیرانه ای را در قبال مهاجران آمریکای مرکزی اعمال کرده است.

در همین حال اقدام نیروهای امنیتی اخیر مکزیک برای مهار موج مهاجران آمریکای مرکزی موجب انتقاد از آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری این کشور شده است.

اقدام خشن نیروهای امنیتی مکزیک برای مهار مهاجران و استفاده از گاز اشک آور علیه غیرنظامیان موجی از انتقادها را علیه دولت مکزیک و نیروهای امنیتی این کشور مطرح کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش تر مکزیک را برای مهار این مهاجران که هدفشان عزیمت به آمریکا بوده، تحت فشار گذاشته بود.

چند روز پیش یروهای امنیتی مکزیک در حالی در مرز این کشور با مهاجرانی از منطقه آمریکای مرکزی درگیر شدند که برخی از مهاجران گفته‌اند در نتیجه تشدید درگیری‌ها، کودکانشان مفقود شده‌اند. این مهاجران به دنبال عبور از مکزیک برای رسیدن به آمریکا هستند. به دنبال وخامت اوضاع، شماری از کودکان از مادرانشان جدا شده و آنها اعلام کردند فرزندانشان مفقود شده‌اند.

ترامپ پیش تر تهدید کرده بود که اگر دولت مکزیک برای متوقف کردن موج مهاجران، اقدامات بیشتری انجام ندهد، تعرفه‌هایی را بر مکزیک وضع می‌کند.

دولت مکزیک سال گذشته با استقرار گارد ملی برای تقویت امنیت مرزهای این کشور، به آمریکا اجازه داد بیش از ۴۰ هزار پناهجو را به مکزیک بازگرداند.

ده‌ها هزار مهاجر از آمریکای مرکزی سال گذشته میلادی برای رساندن خود به آمریکا از مرز مکزیک عبور کردند. این افراد از بیم فقر و خشونت گروه‌های تبهکار و همچنین برای دستیابی به شرایط ایمن‌تر زندگی، خطرات این سفر را به جان خریدند