X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 03 آذر 1398

همکاری پزشکی قانونی ایران و کمیته تحقیقات قضایی بلاروس

در جریان سفر رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و هیئت همراه به کشور بلاروس، تفاهم نامه همکاری در حوزه فعالیت های پزشکی قانونی میان ایران و بلاروس امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، در جریان سفر دکتر عباس مسجدی به کشور بلاروس و دیدار با آندره شود رییس کمیته تحقیقات قضایی این کشور، تفاهم نامه همکاری در حوزه فعالیت های پزشکی قانونی میان دو طرف امضا شد. 

در این دیدار که در مینسک پایتخت بلاروس صورت گرفت طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص فعالیت های مشترک و ابراز علاقه در خصوص توسعه همکاری های علمی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه که به امضای رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و رئیس کمیته تحقیقات قضایی بلاروس رسیده است، همکاری های طرفین در حوزه فعالیت های پزشکی قانونی با توجه به توانایی های طرفین در مواردی همچون توسعه مشترک روش ها و تکنیک ها به صورت علمی در زمینه مسایل پزشکی قانونی، تبادل داده ها در زمینه اطلاعات و منابع فعالیت ها، برگزاری کارگاه های مشترک و دوره های آموزشی توسعه روش ها و تکنولوژی های نوین صورت خواهد پذیرفت.

بر اساس این گزارش، آموزش، بازآموزی و ارتقای مهارت های حرفه ای متخصصین در حوزه فعالیت های پزشکی قانونی، تبادل متخصصین رشته های مرتبط جهت آموزش و ارائه کمک های علمی و متدولوژیک به یکدیگر در پاسخ به سئوالات علمی و تخصصی از دیگر مفاد این تفاهم نامه در زمینه همکاری های علمی است.

یادآور می شود کمیته تحقیقات قضایی بلاروس از سال 2013 به طور مستقیم زیر نظر رییس جمهوری بلاروس فعالیت خود را آغاز کرده و متصدی انجام تحقیقات جنایی و امور پزشکی قانونی است.